برگزاری مراسم یادواره شهدای روستای رتک شهرستان کوهبنان
کد خبر: 3621207
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

برگزاری مراسم یادواره شهدای روستای رتک شهرستان کوهبنان

گروه سیاست و اقتصاد: مراسم یادواره شهدای روستای رتک شهرستان کوهبنان هم‍زمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) با حضور مردم و خانواده شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع) با استناد به آیات قرآن کریم اظهار داشت: شهیدان از تمام هستی خود گذشتند و جان خود را در طبق اخلاص نهادند تا امنیت، آسایش و افتخار را برای ایران اسلامی به ارمغان آورند و در حقیقت عزت و اقتدار را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در پرتو منویات ولایت و رهبری فراهم آوردند.
وی با بیان اینکه گلزار شهدا ملجأ و مأوای اهل معرفت است، افزود: مردم این زمانه و آیندگان همگی بر سر سفره شهدا نشسته‌اند و باید سیره و روش آنان را سرلوحه امور خویش قرار دهند، لذا باید معرفت خود را به ولایت، مقام معظم رهبری و شهیدان همیشه جاوید افزایش دهیم.
امام جمعه کوهبنان در ادامه با اشاره به زندگانی امام صادق(ع) بیان کرد: ولادت حضرت در سال 83 هجری قمری اتفاق افتاده است، انسان بزرگواری که از وجود مادری با تقوا برخوردار بودند و این زن بزرگوار همواره در مسیر ولایت و رهبری حرکت کرد و از دامان خود فرزندان ارزشمندی را تحویل جامعه آن زمان داد.
حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه دشمن به ارزش و اهمیت ولایت و همدلی مردم پی‌برده و درصدد است از طریق هجمه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... روزنه‌ای برای نفوذ پیدا کند و به اهداف خود برسد، ادامه داد: اما زهی خیال باطل که فرهنگ امام صادق (ع) بر این کشور حکمرانی می‌کند.
وی افزود: دشمنان ما از وجود نورانی قرآن کریم، نهج‌البلاغه و مکتب امام صادق (ع)، فرهنگ مهدویت و... بی‌بهره هستند در حالی که ما شیعیان تمام این گنجینه‌ها را در اختیار داریم.
حجت‌الاسلام جعفری با استناد به کلام نورانی امام صادق(ع) خصلت‌های متعددی را برای مؤمن برشمرد و گفت: مؤمن به ویژگی‌هایی همچون خود نگهداری و مقاومت نیاز دارد تا دین و انسانیت خود را از گزند آسیب محفوظ بدارد همانطور که ملت ایران طی 38 سال گذشته با مقاومت راه را بر نفوذ دشمنان بستند.
امام جمعه کوهبنان بیان کرد: دشمن همواره از مردم ایران اسلامی سیلی خورده است از جمله هشت سال دفاع مقدس، دوران تهدید و تحریم‌ها و مردم با صبر و حوصله در پرتو منویات رهبری چنان ایستادگی به‌خرج دادند تا دشمن مورد تحیر واقع شد.
حجت‌الاسلام جعفری تأکید کرد: انسان همواره باید شکرگزار نعمت‌هایی از جمله انقلاب اسلامی، نعمت ولایت و رهبری و... باشد که خداوند اعطا کرده است.
وی شهدا را بی‌نیاز از برگزاری مراسم یادواره عنوان و اظهارکرد: این ما هستیم که نیاز به وجود شهدا داریم، اگر یک لحظه ما را رها کنند سرنوشت ما تغییر می‌کند.
امام جمعه کوهبنان همگان و به‌ویژه جوانان و نوجوانان را توصیه به مطالعه زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا کرد و گفت: از این طریق می‌توان به خواسته شهدا جامعه عمل پوشاند و به سعادت در زندگی دنیوی و اخروی دست یافت.

captcha