تهران 19 هزار هیئت مذهبی دارد/ چگونگی ثبت نام در سامانه طوبی
کد خبر: 3621230
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

تهران 19 هزار هیئت مذهبی دارد/ چگونگی ثبت نام در سامانه طوبی

گروه جامعه: مدیركل تشكل‌های دینی و مراكز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد: 19 هزار و 294 هیئت مذهبی در تهران وجود دارد که همچنان تعدادی از این تشکل ها اطلاعات خود را در سامانه طوبی ثبت نکرده اند.

رضا معممی مقدم، مدیركل تشكل‌های دینی و مراكز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که تهران با توجه به تنوع قومیت‌ها چه تعداد تشکل دینی دارد؟ گفت: برابر اعلام آمار تشکل های دینی از اداره کل تبلیغات اسلامی، استان تهران 40 انجمن اسلامی، 19 هزار و 294 هیئت مذهبی، 162 کانون فرهنگی تبلیغی و 6 هزارو 715 مداح اهل بیت (ع) و شاعر آئینی در استان تهران شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه همه این تشکل های دینی در سامانه طوبی ثبت نشده اند و می بایست به تدریج در این سامانه ثبت نام کنند، گفت: تنها ۱۳ هزار هیئت در سامانه طوبی ثبت‌ اطلاعات کرده‌اند.

معممی مقدم خاطرنشان کرد: انجام سیستماتیک فرآیندهای شناسایی، ثبت نام و صدور مجوز فعالیت هیئت های مذهبی، کاهش زمان صدور مجوز و کاهش رفت و آمدهای مکرر به سازمان برای دریافت مجوز از مزیت های ثبت نام در سامانه طوبی است.

به گزارش ایکنا، انجمن های اسلامی، کانون های فرهنگی، هیئت های مذهبی و مداحان و شعرای آئینی برای ثبت مشخصات خود و دریافت مجوز فعالیت از سازمان تبلیغات اسلامی با مراجعه به سامانه طوبی می توانند از شرایط ثبت اطلاعات و دریافت مجوز آگاه شده و در روند دریافت مجوز قرار گیرند.

شرایط عمومی مداح و شاعر آئینی برای ثبت نام در سامانه طوبی به شرح زیر است:

تابعیت ایرانی (در غیر اینصورت می بایست مجوز لازم را از وزارت كشور ارائه نماید)

التزام عملی به ولایت فقیه

عدم سوء پیشه كیفری

حسن شهرت

محل سكونت وی در شهرستانی كه درخواست مجوز دارد، باشد

مدارك مورد نیاز جهت تكمیل فرم‌های بانك اطلاعات مداح و شاعر آئینی:

تصویر صفحه اول شناسنامه

تصویر كارت ملی

تصویر آخرین مدرك تحصیلی

تصویر یك قطعه عكس 4 × 3

تصویر گواهینامه های آموزشی

پس از ثبت اطلاعات و اخذ كد موقت حداكثر تا 6 ماه فرصت دارید تا نسبت به تكمیل فرمهای مربوطه اقدام نموده و كد شناسایی و مجوز فعالیت خود را اخذ نمایید در غیر اینصورت پرونده ایجاد شده بصورت خودكار حذف خواهد شد و مجدداً باید از ابتدا اقدام گردد.

برای مشاهده شرایط ثبت انجمن اسلامی اینجا را کلیک کنید!

برای مشاهده شرایط ثبت کانون فرهنگی اینجا را کلیک کنید!

برای مشاهده شرایط ثبت هیئت مذهبی اینجا را کلیک کنید!

برای مشاهده شرایط ثبت مداح و شائر آئینی اینجا را کلیک کنید!

captcha