مجمع خیرین سلامت حوزه پیشگیری را تقویت می‌کند/ حمایت از پژوهش‌های علمی
کد خبر: 3621231
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
شهریاری:

مجمع خیرین سلامت حوزه پیشگیری را تقویت می‌کند/ حمایت از پژوهش‌های علمی

گروه سلامت: دبیرکل جدید مجمع خیرین سلامت با اشاره به اهمیت پیشگیری و اولویت آن بر درمان برنامه خود را جذب کمک‌های خیرین به حوزه بهداشت عنوان کرد.

حسینعلی شهریاری، دبیرکل جدید مجمع خیرین سلامت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به درگذشت دبیرکل پیشین این مجمع اظهار کرد: تمامی تلاش ما این است که بتوانیم راه مرحوم نیری را دنبال کرده و ادامه دهیم.

رئیس پیشین کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: از یکی دو سال قبل که من همزمان عضو شورای مرکز مجمع خیرین سلامت بودم، این مجمع تصمیم گرفت علاوه بر درمان وارد حوزه پیشگیری و بهداشت شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های من این است که نگاه خیرین را به این حوزه جلب کرده تا حوزه بهداشت و پیشگیری نیز بتواند همپای درمان توسعه پیدا کند، چرا که اگر نتوانیم که این حوزه را توسعه دهیم مطمئنا روز به روز هزینه‌های ما که در حوزه درمان متمرکز است بیشتر شده و منابع بیشتری را صرف خود می‌کند از این رو لطمات جبران ناپذیری عاید کشور می‌شود.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت بیان کرد: بر این اعتقادم خیرین باید سرمایه‌گذاری کرده و نگذارند مردم بیمار شوند و طول عمرشان کاهش پیدا کند، چنانچه افراد جامعه بیمار شوند علاوه بر صرف هزینه برای مقابله با بیماری از فعالیت‌های اقتصادی دور مانده و سطح تولید و اشتغال را پایین می‌آورد.

شهریاری با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: اگر پژوهشی باشد که در جهت پیشگیری و بهداشت جامعه صورت گیرد و کمک کنند تا افراد بیمار نشده و یا اسرع وقت درمان آنان انجام شود ما سعی می‌کنیم کمک‌های خیرین را به این سو جذب کرده و به آنان مشاوره داده تا وارد این حوزه شوند.

captcha