مسجدالاقصی در محاصره 15 هزار اسرائیلی
کد خبر: 3621272
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
آخرین تحولات در قدس؛

مسجدالاقصی در محاصره 15 هزار اسرائیلی

گروه بین الملل: خبرنگار المیادین تاکید کرد که از ساعات اولیه صبح امروز جمعه، 30 تیرماه 15 هزار نظامی اسرائیلی شهر قدس را به محاصره کامل خود درآورده اند.

مسجد الاقصی در محاصره 15 هزار نظامی اسرائیلی/ بیت المقدس؛ پادگان نظامی
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی پس از نشست امروز صبح خود اعلام کرد که گیت های امنیتی در ورودی های مسجد الاقصی باقی می ماند و تصمیمی برای برداشتن آنها ندارد.
از سوی دیگر، مراجع دینی قدس نیز برای بررسی تصمیم تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و اصرار بر باقی ماندن گیت های امنیتی و اتخاذ تصمیمات مناسب در این زمینه تشکیل جلسه داده اند.
خبرنگار المیادین اعلام کرد که امروز روز سرنوشت سازی است و احتمال شعله ور شدن انتفاضه ای سراسری بسیار زیاد است.
شهروندان مسیحی هم در کنار فلسطینیان در برابر هرگونه تجاوز و حمله رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی ایستاده اند.
شیخ محمد حسین، مفتی قدس و فلسطین، علمای مسیحی را به دفاع از قدس و مسجد الاقصی فرا خواند و از آنها خواست صدای قدس را به گوش جهانیان برسانند. 
ارتش رژیم صهیونیستی بیت المقدس را به پادگان نظامی مبدل کرد
نظامیان صهیونیست امروز جمعه پس از تصمیم کابینه امنیتی اسرائیل برای عدم برچیدن گیت های امنیتی ورودی های مسجد الاقصی، تدابیر امنیتی شدیدی در بخش قدیمی شهر قدس به اجرا گذاشتند.
ارتش و پلیس صهیونیستی صدها تن از نیروهای خود را در بخش های مختلف بیت المقدس مستقر کرده و تعداد زیادی پست بازرسی در آنها نصب کرده و مانع از ورود فلسطینیان از سرزمین های اشغالی 1948 به داخل قدس می شوند.
پلیس اسرائیل با صدور بیانیه ای تاکید کرد که به تدابیر امنیتی خود در اطرف قدس و بخش قدیمی این شهر و مسجد الاقصی شدت بخشیده است.
در این بیانیه آمده است که ماموران پلیس به مردان فلسطینی زیر 50 سال اجازه ورود به بخش قدیمی شهر قدس و مسجد الاقصی را نمی دهند.
 بازداشت گسترده مسئولان فلسطینی در شهر قدس
 ارتش اسرائیل همچنین امروز شمار زیادی از نیروهای خود را در محوطه ها و دروازه های مسجد الاقصی و اطراف بخش قدیمی شهر قدس مستقر کرده است، این اقدام پس از فراخوان های فلسطینی برای برپایی تظاهرات های جمعه خشم در حمایت از مسجدالاقصی صورت گرفت.
نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس 18 فلسطینی ساکن قدس از جمله تعدادی از مسئولان این شهر را اسیر کردند که از میان آنها امجد ابوعصب، رئیس کمیته اسرای فلسطینی در بیت المقدس، حاتم عبدالقادر، از رهبران فتح، عدنان، هانی غیث، عاهد الرشق، ابوعلی عجاج، زهیر الزعانین و ناصر الهدمی شناخته شدند.
همزمان با این بازداشت ها، ارتش و پلیس اسرائیل شمار زیادی از نیروهای خود را در محوطه ها و دروازه های مسجد مبارک الاقصی و اطراف بخش قدیمی شهر قدس مستقر کردند.  
تظاهرات هزاران فلسطینی در حمایت از مسجدالاقصی
جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه نیز امروز جمعه با تقدیر از حضور گسترده اهالی نوار غزه در حمایت از شهر قدس، مسجدالاقصی ومقابله با اشغالگران صهیونیست اعلام کرد اخلال در امور مسجدالاقصی خط قرمز ما است و نمی شود نسبت به آن ساکت نشست.
گروههای فلسطینی شرکت کننده در تظاهرات امروز با صدور بیانیه ای تاکید کردند مردم فلسطین اجازه هیچ گونه بی احترامی به مسجد الاقصی را نمی دهند و با تاکید بر حق خود در حاکمیت آن به مقابله با توطئه های رژیم صهیونیستی ادامه می دهند.
فلسطینیان در جمعه خشم مخالفت خود با نصب دروازه های الکترونیکی در مقابل درهای مسجد الاقصی را اعلام کرده و خواستار ورود به صحن های مسجد الاقصی جهت برگزاری نماز در داخل آن شدند.
 رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی خواهان دخالت فوری آمریکا شد
با بالاگرفتن تنش ها در قدس اشغالی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از آمریکا خواست تا بی درنگ در اوضاع بیت المقدس دخالت و رژیم صهیونیستی را وادار کند تا دستگاه های فلزیاب ها را از ورودی های مسجد الاقصی بردارد.
وی در گفت و گو با جرد کوشنر، داماد و سخنگوی ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، گفت: اوضاع قدس بی نهایت خطرناک است و ممکن است کنترل آن از دست خارج شود، مگر آنکه اسرائیل گیت های فلزیاب را برچیند.
هنیئه: تظاهرات امروز بازگشت توجه به مسئله قدس را دنبال می‌کند
رئیس دفتر سیاسی حماس همزمان با جمعه خشم و در خطبه‌های نماز جمعه غزه اعلام کرد: ملت ما با اعلام خشم خود امروز می‌‌خواهد بار دیگر اعتبار و اهمیت قدس و مسجدالاقصی را به آنها بازگرداند.
وی افزود: گیت‌های ورودی در مسجدالاقصی و دوربین‌های مداربسته، اهانتی به این مسجد شریف است، تمامی توطئه‌های رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی شکست خواهد خورد.
هنیئه تاکید کرد: مسئله قدس، مسئله‌ای سیاسی و عقیده‌ای است و ملت می‌خواهد در سرزمین خودش زندگی کند. هدف از اعتراض‌های گسترده تاکید بر محوریت مسئله فلسطین است.
وی سپس گفت: اولین دستاورد نبرد قدس آن است که مسیر قطب‌نما را به سمت صحیح خود بازگرداند و دوم اینکه ملت فلسطین از قدرت کافی برای ایستادگی در برابر رژیم اشغالگر برخوردار شد.
رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه اعلام کرد آنچه را که «قرارداد قرن»نامیده می‌شود ، مردود می‌دانیم.
captcha