مسئولان کشوری به وضعیت گروه ملی فولاد رسیدگی کنند
کد خبر: 3621274
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

مسئولان کشوری به وضعیت گروه ملی فولاد رسیدگی کنند

گروه سیاست و اقتصاد: آیت‌الله موسوی جزایری با تذکر به مسئولان کشوری درباره رسیدگی به وضعیت گروه ملی فولاد، گفت: اگر وضعیت این مجموعه به این صورت ادامه یابد تحمل شرکت تمام می‌شود و به مرحله موت می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری امام جمعه اهواز در خطبه های نمازجمعه امروز جمعه 30 تیرماه که در مصلی امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با اشاره به شهادت امام جعفرصادق(ع) رئیس مذهب جعفری، اظهار کرد: در دوران امام صادق(ع) در زمانی که حکومت طاغوتی بنی امیه در حال افول بود امام صادق(ع) فرصتی یافت تا اصول و مبانی حقه جعفری اثنی عشری را برای جهانیان روشن کند.

وی با بیان اینکه مسیر شیعیان را این شجره طیبه روشن می کند، گفت: چشم بصیرت انسان احتیاج به امامی دارد که راه را به او نشان دهد.

آیت‌الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشییع پیکر 17 شهید دوران دفاع مقدس در شهرهای استان خوزستان همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع)، ادامه داد: مردم از این شهدا استقبال بسیاری کردند که نشان دهنده وفاداری مردم به راه امام راحل و شهدا است. چراکه این شهدا به فرمان امام خمینی(ره) به جبهه‌ها رفته و شهید شدند. اگر این فداکاری‌ها نبود نمی‌دانیم که وضعیت کشور و نظام ما در چه شرایطی قرار داشت. همه ما به شهدا مدیونیم و خانواده‌های آنها برای ما بسیار محترم هستند.

امام جمعه اهواز با اشاره به در پیش رو بودن دهه کرامت گفت: دهه کرامت دارای دو میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) است؛ مراسمی که در طول این دهه به منظور گرامیداشت ولادت این معصومین برگزار می‌شود برای عرض ارادت به خاندان اهل بیت(ع) است. امام خمینی(ره) در این باره فرمود: «نگویید مرکز کشور ما تهران است بلکه مرکز کشور ما آستان قدس رضوی در جوار بارگاه ثامن الائمه(ع) است.» خواهر بزگوار ایشان حضرت معصومه(س) هم انسانی والا و تربیت شده دو امام یعنی امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) بود. عشق و ارادت حضرت معصومه به برادر به حدی بود که پس از هجرت امام از مدینه به دنبال ایشان به سمت طوس حرکت کرد.

وی ادامه داد: در کتب دینی برای امامزاده‌ها زیارت‌نامه‌ای از قول امام نیامده است اما زیارت‌نامه حضرت معصومه(ع) که از قول امام رضا(ع) در مفاتیح آمده است، انشاء حضرت رضا(ع) است. اهتمام حوزه علمیه و مراجع اعظام تقلید به قم به دلیل ویژگی‌های خاصی از جمله حرم حضرت معصومه(س) است.

آیت‌الله موسوی جزایری در ادامه با اشاره به وضعیت شرکت ملی فولاد، گفت: تذکری به مسئولین کشور دارم. می‌دانم که استاندار خوزستان در این زمینه کوتاهی نکرده است و در این زمینه در تهران گره در کار افتاده است. تذکر من در مورد گروه ملی فولاد است؛ این شرکت دارای چندین هزار کارگر و کارمند است که مواد مصرفی ارزشمندی را تولید می کند اما اکنون وضعیت اسفباری دارد. رکودی بر این شرکت عارض شده است و بودجه ندارد و حقوق کارکنان پرداخت و مواد مصرفی تولید نمی‌شود.

امام جمعه اهواز افزود: اگر توجه بیشتری از طرف مسئولان قضایی کشور و اجرایی به گروه ملی فولاد صورت بگیرد همه امکانات و بودجه آن وجود دارد. چرا که شرکت در تملک بانک ملی است و آنها خود توانمند هستند و بودجه‌ای هم در شورای عالی قضایی دارد اما نمی‌دانم چه مسائلی در این بین وجود دارد. اگر وضعیت این مجموعه به این صورت ادامه یابد تحمل شرکت تمام می‌شود و به مرحله موت می‌رسد.

وی تصریح کرد: امیدوارم تذکر من به همین میزان مورد توجه قرار گیرد چراکه مسئله بسیار مهمی است و یکی از مراکز تولید کشور به شمار می‌رود. تذکر ما در این رابطه جدی است و خواهشمندیم که مسئولان قضایی و بانک ملی به این موضوع اهمیت بدهند.

captcha