دختران به حضرت معصومه(س) اقتدا کنند
کد خبر: 3621280
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹

دختران به حضرت معصومه(س) اقتدا کنند

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر بیان کرد: بانوان به خصوص دختران جوان در حیا، حجاب، عفاف و پاک دامنی به حضرت معصومه(س) اقتدا کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی این هفته با اشاره به اهمیت نظم و برنامه‌ریزی در سبک زندگی اسلامی گفت: نظم و انضباط باید در رفتار و برنامه زندگی فرد مسلمان حاکم باشد زیرا با رعایت این نظم و برنامه‌ریزی انسان مسلمان می‌تواند از امکانات موجود و نعمت‌های الهی استفاده صحیح و درستی ببرد.
وی به تعبیری که در قرآن در خصوص اندازه و مقدار آمده و از آن به‌ قدر تعبیر شده، اشاره کرد و افزود: خداوند متعال قانون عالم هستی را بر اساس مقدار و اندازه قرار داده است.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اعلام اینکه هر چه خداوند متعال در عالم ایجاد کرده و به وجود آورده بر اساس معیار، اندازه، میزان و سنجش بوده است، بیان کرد: بر اساس آنچه در سوره ملک آمده، در آفرینش خداوند، بی‌نظمی دیده نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه باید هماهنگ و همسو با این حرکت موزون و نظم هستی حرکت کنیم، اظهار کرد: افرادی که از حرکت همسو با عالم هستی منحرف شوند، از صراط مستقیم منحرف شده و به بی‌راهه می‌روند.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه خداوند تعابیر محکمی در خصوص اسراف‌کنندگان به کار برده است، افزود: کسانی که در برق، آب و انرژی و سایر امکانات صرفه‌جویی نمی‌کنند، مسرف بوده و منفور نظر پروردگار هستند.
وی با اشاره به تأکید خداوند متعال بر پرهیز از اسراف در آیه 141 سوره انعام « وَلَا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ، اسراف نكنيد كه خداوند مسرفين را دوست نمي‏‌دارد»، عنوان کرد: در آیه 43 سوره غافر نیز آمده است: « وَأَنَّ الْمُسْرِفِينَ هُمْ أَصْحَابُ النَّارِ، و مسرفان اهل دوزخند».
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه خداوند به افراد مسرف وعده آتش می‌دهد، گفت: این روزها بیش از هر زمان دیگری با توجه به گرما نیاز به صرفه‌جویی در برق داریم.
وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته بیشترین مصرف را در تاریخ انرژی برق ایران داشته‌ایم، بیان کرد: اگر صرفه‌جویی نکنیم باید افرادی که در گرمای 60 درجه زندگی می‌کنند با قطع برق مواجه شوند.
خطیب جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه باید به اندازه مصرف کرد، عنوان کرد: همان‌گونه که خداوند همه چیز را به اندازه مشخص داده ما هم باید به میزان مورد نیاز مصرف کنیم.
دختران به حضرت معصومه(س) اقتدا کنند
حجت‌الاسلام طباطبایی در ادامه با اشاره به اول ذیقعده روز ولادت حضرت معصومه(س)، روز دختر و شروع دهه کرامت بیان کرد: بانوان به خصوص دختران جوان در حیا، حجاب، عفاف و پاک دامنی به حضرت معصومه(س) اقتدا کنند.
وی عزت دنیا و آخرت را در گرو پاکدامنی، عفاف و حجاب دانست و افزود: نباید دختران ما الگوی خود را غربی‌ها قرار دهند.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه به جای رفتن به دنبال ماهواره و عروسک‌های غربی باید از الگوهای مقدس که ملتی را زنده می‌کنند و عزت می آورند، الگوپذیری کنند، بر حفظ پاکدامنی، عفاف، حجاب و ایمان تأکید کرد.
وی در ادامه به پنجم مردادماه اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت مرحوم طالقانی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه از صدر اسلام تاکنون مسلمانان را همانند یک حبل‌المتین در گرد خود جمع کرده و در جبهه خود قرار داده است.
حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اقامه نماز جمعه به عنوان یک فریضه عبادی و سیاسی به شعور، شور و حضور مردم انقلابی ما در عرصه‌های مختلف داوم بخشیده است، بیان کرد: به برکت نماز جمعه، خطبه‌ها، سخنان علما و حضور مردم، بسیاری از توطئه‌های دشمنان خنثی شده است.
وی با اشاره به جایگاه نماز جمعه و هراس دشمنان از آن، ابراز کرد: اگر استکبار شخصیت‌های بزرگی از این کشور را در محراب نماز به شهادت رسانده‌، به این دلیل است که هیچ جایی به اندازه‌ نماز جمعه در مقابله با استکبار تأثیر ندارد.
وی با اشاره به بازی‌ها و دسیسه‌هایی که استکبار از خود علیه نظام و انقلاب و ملت ایران نشان می‌دهد، گفت: مقابله و مقاومت در برابر استکبار باید خط ثابت و اندیشه ما نسبت به دشمنان قرار گیرد.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اعلام اینکه ملت ایران باید به توصیه‌های امام راحل و رهبر انقلاب عمل کنند، به سخنی از رهبر انقلاب که فرمودند: «ملت ما باید انقلابی باشد، انقلابی بماند و آن را به نتیجه برساند»، اشاره کرد و گفت: این سخنان شاخصه بارز و مهمی هستند که ملت و مسئولان در هر رده و مقامی که هستند باید توجه کنند.
وی بیان کرد: باید به نسل آینده هم گوشزد کرد که اگر می‌خواهید مقاوم و آسیب‌ناپذیر باشید، باید انقلابی بمانید.
captcha