رقابت مرتلان و حفاظ جشنواره «طیبات» پایان یافت
کد خبر: 3621284
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸

رقابت مرتلان و حفاظ جشنواره «طیبات» پایان یافت

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: رقابت قاریان و حافظان دوازدهمین جشنواره قرآنی ـ علمی جامعةالقرآن، ظهر امروز، 30 تیرماه پایان یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به سمنان، دوازدهمین جشنواره قرآنی، علمی، هنری، فرهنگی و ورزشی شعب بانوان جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) با عنوان «طیبات» در رشته قرآن ظهر امروز، 30 تیرماه در دانشکده علوم پایه دانشگاه سراسری سمنان در دو مقطع سنی شکوفه‌ها زیر 16 سال) و بزرگسال (بالای 16 سال) در رشته‌های ترتیل، حفظ 5، 10، 20 جزء و حفظ کل و همچنین روشندلان و پرسنل و کارکنان مؤسسه به اتمام رسید.
فوری///رقابت مرتلان و حفاظ جشنواره «طیبات» پایان یافت
بیش از 230 متسابقان در این بخش از جشنواره طی دو روز رقابت و در سالن‌های مجزا و با تیم داوری مجزا چون مائده ادیب‌زاده، شهیدی، بنی‌فاطمه، میرغیاثی، امیری، گل‌محمدی، احمدی، هاشم‌آبادی، فروغ بابازاده، حسینی‌فرد، مروج و زهرا ابوترابی در بخش‌های تجوید، حسن حفظ و وقف و ابتدا و همچنین صوت و لحن باهم رقابت کردند.
فوری///رقابت مرتلان و حفاظ جشنواره «طیبات» پایان یافت
براساس گزارش ایکنا، روز رقابت هر کدام از متسابقان چندین روز پیش از آغاز مسابقات به اطلاع شرکت‌کنندگان رسیده شده بود اما قرعه انتخابی پس از قرارگیری هر متسابق در جایگاه بر اساس سه سؤال سخت، متوسط و آسان انجام می‌گرفت. فضای هر سالن نیز با بنری منقش به آیه‌ای از قرآن آراسته شده بود و جایگاه متسابق نیز به منظور شنیده شدن وضوح بیشتر تلاوت قراء و حفاظ مجهز به میکروفون بود.
نوآوری جالب این دوره از جشنواره در رشته ترتیل نیز نمود پیدا کرد و این رشته با محوریت سوره مبارکه نور بود که در صورت تلاوت از حفظ ۱۰ نمره به عنوان ارفاق در نظر گرفته شد که اگر متسابقان تمایل داشتند در این رشته به صورت حفظ شرکت کنند قرعه آنها از میان دو قرعه انتخابی صفحات 354 و یا 357 معین می‌شد.
فوری///رقابت مرتلان و حفاظ جشنواره «طیبات» پایان یافت
همچنین از دیگر نوآوری‌هایی که به صورت خودجوش توسط حاضران در سالن‌ها و البته در کنار آنها نیز از سوی برخی از داوران شاهدش بودیم، تلطیف فضای مسابقات با فرستادن صلوت‌های متنوع قرآنی با صوت‌های زیبا و همچنین به دلیل انجام بخشی از این رقابت در روز جمعه، خواندن قطعاتی متناسب با انتظار ظهور حضرت مهدی(عج) و همخوانی سایرین بود.
فوری///رقابت مرتلان و حفاظ جشنواره «طیبات» پایان یافت
گفتنی است؛ بخش ورزشی این جشنواره در رشته‌های والیبال، دارت و تنیس روی میز در بعدازظهر امروز در میان علاقه‌مندان در حال برگزاری است.
یادآور می‌شود، دوازدهمین جشنواره قرآنی، علمی، هنری، فرهنگی و ورزشی شعب بانوان جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) با عنوان «طیبات» از 29 تا 31 تیرماه در دانشگاه سراسری سمنان در حال برگزاری است.
فوری///رقابت مرتلان و حفاظ جشنواره «طیبات» پایان یافت
مطالب مرتبط
captcha