موضوع حج ربطی به دعواهای سیاسی ما با عربستان ندارد/ دختران و زنان ما باید ارزش خود را پیدا کنند
کد خبر: 3621314
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷

موضوع حج ربطی به دعواهای سیاسی ما با عربستان ندارد/ دختران و زنان ما باید ارزش خود را پیدا کنند

گروه اجتماعی: امام‌جمعه اصفهان گفت: حج را باید انجام داد و موضوع حج ربطی به دعواهای سیاسی ما با عربستان ندارد، البته سعودی‌ها لیاقت نگهداری خانه خدا را ندارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، با اشاره به شهادت امام صادق(ع) و برنامه‌های متعدد عزاداری به این مناسبت، اظهارکرد: یکی از سنت‌های الهی امتحان کردن انسان می‌باشد که به خیر و شر انجام می‌شود و اساساً خلقت با هدف عاقبت به خیری  است.
وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه و نامگذاری این روز به نام دختر، گفت: دختران و زنان ما باید ارزش خود را پیدا و آن را حفظ کنند، اظهارکرد: ارزش زن در اسلام به آرایش کردن برای دیدهای مسموم دیگران نیست.
وی افزود: اسلام مخالف این است که زنان صرفاً در خانه بنشینند و در جامعه حضور پیدا نکنند، در صورتی که بسیاری از مشاغل جامعه از جمله پزشکی و معلمی را زنان باید انجام دهند.
امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه زن  نباید ملعبه مردان شود، بیان کرد: اکنون گاهی با ترویج مهریه و جهیزیه‌های سنگین در جامعه، گویی خرید و فروش زنان صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به مراسم حج و اینکه حج یک فریضه الهی است و کسی نباید برای شرکت در این مراسم معنوی ترسی به خود راه دهد، افزود: حج را باید انجام داد و موضوع حج ربطی به دعواهای سیاسی ما با عربستان ندارد، البته سعودی‌ها لیاقت نگهداری خانه خدا را ندارند.
امام‌جمعه اصفهان با اشاره به تشییع پیکر مطهر شهدای دفاع مقدس در روز گذشته در نقاط مختلف استان اصفهان، ادامه داد: جا دارد از مردم اصفهان تقدیر و تشکر کرد، زیرا آنان همان روحیه انقلابی خود را دارند و این یک نعمت بزرگ الهی است. 
وی با اشاره به سالگرد برگزاری نماز جمعه در کشور، گفت: اکنون در 900 منطقه کشور نماز جمعه برگزار می‌شود و امیدواریم که به سفارشات امام خمینی(ره) درباره برگزاری نماز جمعه توجه جدی و بیشتری شود.

captcha