همراه با محافل قرآنی حریم قدسی رضوی در نخستین هفته مرداد
کد خبر: 3621317
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

همراه با محافل قرآنی حریم قدسی رضوی در نخستین هفته مرداد

گروه فعالیت‌های قرآنی‌: اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی برنامه‌های متنوع قرآنی به‌ویژه محافل معنوی انس با کلام الله مجید را ویژه زائران و مجاوران شمس‌الشموس(ع) در بازه زمانی 31 تیر الی 6 مردادماه در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی برنامه‌های متنوع قرآنی به‌ویژه محافل معنوی انس با کلام الله مجید را ویژه زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در بازه زمانی 31 تیر الی 6 مردادماه در نظر گرفته است.
بنابر این گزارش، مراسم ویژه بانوان شامل سخنرانی و بیان احکام، محفل قرآنی و ترتیل‌خوانی، کلاس و کارگاه آموزش قرآن، حلقه معرفت، مشاوره فردی و گروهی، پاسخگویی و ... در طول ایام این هفته هر روز در رواق حضرت زهرا(س) اجرا می‌شود.
ترتیل‌خوانی کلام الله مجید هر روز این هفته نیم ساعت بعد از اقامه نماز صبح در رواق امام خمینی(ره) با تلاوت عباس امینی و محدباقر رجبی صورت می‌گیرد.
همچنین محفل انس با قرآن در جوار عترت و کرسی های تلاوت هر روز با حضور اساتیدی همچون مهدی نباتی، سیدخلیل الله نجات حسینی،‌ امید حسینی نژاد، صادق قربانی، علی ساجدی مقدم، سیدجواد حسینی، هادی اسفیدانی، محمد مشمول، جواد کاشفی، سیدمحمدجواد علمی، حمید شاکرنژاد، سعید مهوشیان، ابوالفضل زاهدمقدم، میثم‌التمار، سینا فتحی، سعید پرویزی، مسعود بیژنی، سیدطه حسینی، جواد ژناهی، سیدخلیل الله نجات حسینی، میثم التمار، علیرضا رضایی، سیدحمزه موسوی، امید حسینی نژاد، سیدطه حسینی، حمید شاکرنژاد، صادق قربانی، سیدمحمدجواد هاشمی، حمید حق طلب، علی ساجدی مقدم و حامد علیزاده  در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم رضوی از ساعت ۱۸:۱۵ الی ۱۹:۳۰ و 20:45 الی 21:45  برگزار می شود.
علاوه بر این در این محافل که حمید غلامی، مسعود حسین زاده، غلامرضا باوجدان، حامد ثنایی و علی محمدی امر اجرا را بر عهده دارند، گروه‌های تواشیح ودیعه‌الرسول(ص)، نجل‌الهدی، رضوان، فدک‌الزهرا(س)، مرسلات،‌ رضوی، معراج و ولیعصر و حافظان قرآن رضا عابدین‌زاده، محمود محمدی نیا، محمد خاکپور، محمدمهدی رجبی، سعید قره داشی، سیدعلی مومنیان و جعفر علیپور زائران و مجاوران امام رضا(ع) را در این ایام به فیض معنوی می‌رسانند.
همچنین محفل قرآنی ویژه کودکان پنجشنبه، پنجم مردادماه از قبل از نماز مغرب در دارالقرآن الکریم با حضور آقایان ثابتی و کاتبی برگزار خواهد شد.
علاوه بر این، این هفته و در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه به ترتیب 31  تیرماه و دوم مردادماه محفل انس با قرآن و ترتیل‌خوانی ویژه بانوان با عنوان «‌قرآن‌الفجر» در رواق حضرت فاطمه زهرا(س) از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در نظر گرفته شده است که خانم‌ها ملیح اسحاق نژاد و غیاثی نژاد، قاریان و طاهر روحی، حافظ قرآن به اجرا می‌پردازند.
captcha