نتوانسته‌ایم عشق مردم خوزستان به اهل‌بیت(ع) را به شایستگی منتقل کنیم
کد خبر: 3621322
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱

نتوانسته‌ایم عشق مردم خوزستان به اهل‌بیت(ع) را به شایستگی منتقل کنیم

گروه فرهنگی: استاندار خوزستان با بیان اینکه آن‌چنان که باید و شاید نتوانسته‌ایم عشق مردم استان به اهل‌بیت(ع) را منتقل کنیم، گفت: جشنواره شعر عربی رضوی می‌تواند تا حدودی دلبستگی مردم استان به اهل‌بیت(ع) را هویدا سازد و از سوی دیگر می‌توان فرهنگ رضوی را بسط و شعر عربی را رشد داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست هماهنگی برگزاری هشتمین جشنواره شعر عربی رضوی که شامگاه 30 تیرماه در مهمانسرای استانداری استان تشکیل شد، خطاب به اعضای دبیرخانه این جشنواره بین‌المللی گفت: شما باید شاکر خدا باشید که می‌توانید در راه گسترش فرهنگ تشیع و پاسداشت حریم ائمه اطهار(ع) و به ویژه حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و همچنین گسترش شعر ولایی قدمی بردارید.

وی اظهار کرد: ایران اسلامی باید در پاسداشت یاد و نام امام رضا(ع) پیشگام باشد و خوزستان هم که دروازه ورود اسلام و تشیع به ایران است هم در این زمینه باید پیشگام باشد. گرچه افتخار خوزستان در این است که تک تک آحاد مردم استان در مسیر ائمه(ع) و یک دست شیعه هستند، اما این موضوع باید نمود بیرونی داشته باشد.

استاندار خوزستان ادامه داد: ما عشق مردم استان به اهل بیت(ع) را آن‌چنان که باید و شاید نتوانستیم منتقل کنیم. این جشنواره‌ها، کنگره‌ها و همایش‌ها تا حدودی این پیام را می‌رساند و دلبستگی مردم استان به اهل‌بیت(ع) را هویدا می‌سازد. از سوی دیگر، از این طریق می‌توان فرهنگ رضوی را بسط و شعر عربی را رشد داد. این امور یعنی استفاده ادبی و کاربرد دینی مذهبی جشنواره باید مورد نظر باشد.

شریعتی با تأکید بر اینکه تبلیغات جشنواره باید گسترده باشد، گفت: استقبال ما مسئولان از چین برنامه‌هایی مهم است، وقتی حضور پیدا می‌کنیم، اهمیت موضوع روشن می‌شود. این افتخار برای خوزستان است که کنگره بین‌المللی شعر رضوی را برگزار می‌کند، هر سال باید این رویداد را پاس بداریم، آن را عمق و گسترش بیشتر ببخشیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: باید بتوانیم ابعاد دیگری به این جشنواره بدهیم و اولین شرط این کار آن است که دبیرخانه جشنواره دائمی شود، در طول سال فعال باشد و برای این ابعاد برنامه ریزی کند.

یادآور می‌شود، هشتمین جشنواره شعر عربی رضوی(یادمان دعبل خزاعی) 10 و 11 مرداد به میزبانی شهرستان کارون و شوش برگزار می‌شود.

captcha