راهیابی 35 اثر به مرحله اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی/ 420 اثر ارسال شد
کد خبر: 3621446
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
پنام خبر داد:

راهیابی 35 اثر به مرحله اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی/ 420 اثر ارسال شد

گروه فرهنگی: معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان با اشاره به ارسال 420 اثر در دو بخش طلاب خواهر و برادر حوزه‌های علمیه لرستان به دبیرخانه جشنواره علامه حلی، گفت: پس از ارزیابی‌های اجمالی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره علامه حلی 35 اثر به اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی(ره) راه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام کامران پنام، معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به ارسال 420 اثر در دو بخش طلاب خواهر و برادر حوزه‌های علمیه لرستان به دبیرخانه جشنواره علامه حلی، گفت: پس از ارزیابی‌های اجمالی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره علامه حلی تعداد 35 اثر به اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی (ره) راه پیدا کرد.
وی کشف استعدادهای برتر در زمینه‌های علمی پژوهشی، گردآوری آثار پژوهشی و جهت‌دهی به استعدادهای برتر طلاب خوش‌ذوق و اهل قلم را ازجمله مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره علامه حلی ذکر کرد و افزود: بیشترین آثار رسیده به جشنواره علامه حلی(ره) حوزه بردران مربوط به طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) (سفیران هدایت) خرم‌آباد و در حوزه خواهران مربوط به طلاب مدرسه علمیه معصومیه(س) خرم‌آباد است.
پنام ادامه داد: مرحله اختتامیه این جشنواره هفته آینده با حضور مدیران، اساتید و طلاب شرکت کننده حوزه استان لرستان برگزار خواهد شد .
وی با اشاره به اینکه این آثار در سطوح یک، 2، 3 و 4  حوزه از مدارس علمیه خواهران و برادران استان ارزیابی  شده است، اضافه کرد: آثار برتر رسیده به دبیرخانه استانی جشنواره علامه حلی در سه قالب کتاب، مقاله و پایان‌نامه تجلیل خواهد شد .
پنام با بیان این‌که تمام آثار رسیده به جشنواره قابل تقدیر و قابل تحسین هستند، یادآور شد: در اختتامیه این مراسم از دو مدرسه در حوزه‌های خواهران و برادران نیز تقدیر به‌عمل خواهد آمد.
برگزاری مسابقات سیر مطالعاتی آثار علماء و بزرگان حوزه در لرستان
همچنین، امسال برای نخستین‌بار دوره مسابقات سیر مطالعاتی آثار علماء و بزرگان حوزه ویژه طلاب مدارس علمیه برگزار شده است.
این مسابقات با استقبال روبه‌رو شده و در این طرح طلاب با کتب و منابع دینی، حوزوی، فقهی و اخلاقی علماء و بزرگان دین ازجمله حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و عظام آشنا خواهند شد تا برای تبلیغ پاسخگوی سؤالات و شبهات افراد جامعه باشند.
این دوره به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار شد که در دوره حضوری این مسابقات 511 نفر شرکت داشتند و دوره آنلاین نیز با استقبال گسترده طلاب مدارس علمیه خواهران استان لرستان روبه‌رو شد .
منابع و سؤالات این مسابقه برای دوره تابستان روی سایت معاونت فرهنگی حوزه خواهران بارگذاری شده و داوطلبان شرکت کننده در این طرح می‌توانند منابع را دریافت نمایند. منابع و سؤالات مسابقه سیر مطالعاتی فصل پاییز نیز مهرماه امسال بر روی سایت فرهنگی حوزه بارگذاری خواهد شد.
منبع: روابط عمومی حوزه علمیه لرستان
captcha