ناکارآمدی سازمان همکاری اسلامی در حل مسئله فلسطین/ عربستان؛ بازیگر اصلی توطئه‌های صهیونیسم
کد خبر: 3621538
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
تحلیلگر سیاسی عراق عنوان کرد:

ناکارآمدی سازمان همکاری اسلامی در حل مسئله فلسطین/ عربستان؛ بازیگر اصلی توطئه‌های صهیونیسم

گروه بین‌الملل: اصولا نشست‌های سازمان همکاری اسلامی از زمان تأسیس تاکنون و درباره انتفاضه‌های مختلفی که در فلسطین رخ داده است، هیچ دستاوردی نداشته و حتی این اجلا‌س‌ها در برخی مقاطع به ضرر مردم فلسطین تمام شده است.

  • گیت‌های امنیتی؛ مقدمه‌ای برای یهودی‌سازی کامل مسجدالاقصی
سه جوان فلسطینی از شهر «أم الفحم» از سرزمین‌های اشغالی فلسطین که هر سه متعلق به خاندان جبارین بودند، روز جمعه، ۲۳ تیرماه، در اقدامی شهادت‌طلبانه در مسجدالاقصی اقدام به تیراندازی در محوطه این مسجد به سوی نظامیان صهیونیست کردند که در نتیجه این درگیری، دو تن از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیدند، این در حالی است که سه جوان فلسطینی نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
پس از این اقدام، نظامیان صهیونیست تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کردند و مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران بستند و از اقامه نماز جمعه در صحن‌های این مسجد جلوگیری کردند.
در پی این عملیات شهادت‌طلبانه، رژیم صهیونیستی تا ظهر روز یکشنبه، ۲۵ تیرماه، درب‌های مسجدالاقصی را به روز نمازگزاران بست و مانع از ورود نمازگزاران به این مسجد شد.
اما شهروندان فلسطینی پس از بازگشایی این مسجد با نصب گیت‌های امنیتی الکترونیکی مواجه شدند که این گیت‌ها با هدف بازرسی مسلمانان نمازگزار برای ورود به این مکان مقدس نصب شده است.
نصب این گیت‌ها با اعتراض شدید فلسطینی‌ها مواجه شد تا جایی که حتی کارمندان اداره اوقاف فلسطین و نگهبانان مسجدالاقصی نیز حاضر نشدند که از این گیت های بازرسی عبور کنند.
در حالی رژیم صهیونیستی همچنان بر وجود این گیت‌های امنیتی برای بازرسی نمازگزاران و مسلمانان به مسجدالاقصی اصرار دارد، که مناطق مختلف فلسطین و بسیاری از شهرهای کشورهای عربی و اسلامی طی یک هفته اخیر بالاخص دیروز شاهد تظاهرات خودجوش مردمی در اعتراض به این اقدام توطئه‌آمیز صهیونیست‌ها بود.
همچنین، تمامی شخصیت‌ها و سازمان‌های اسلامی فلسطین و قدس شریف بر ضرورت عدم عبور از گیت‌های امنیتی صهیونیستی برای حضور در مسجدالاقصی و اقامه نماز در این مکان مقدس تأکید دارند.
در همین راستا، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت‌‌وگویی با ««محمدعلی الحکیم»، کارشناس مسائل سیاسی و مدیر خبرگزاری «النخیل» عراق درباره آخرین تحولات مسجدالاقصی انجام داد.
وی در این گفت‌‌وگو، نصب گیت‌های امنیتی را توطئه‌ای از سوی صهیونیست‌ها برای سنجش میزان مقاومت ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی دانست و گفت: این اقدام صهیونیست‌ها مقدمه‌ای برای اهداف بزرگتر و یهودی‌سازی مسجدالاقصی است.
مقاومت مسلحانه تنها زبان مقابله با اسرائیل است
الحکیم تأکید کرد: ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی هرگز اجازه نخواهند داد که نقشه‌های پلید و کثیف صهیونیست‌ها در منطقه و فلسطین محقق شود و با مقاومت مسلحانه که تنها زبان مقابله با توطئه‌ صهیونیست‌ها است، این توطئه‌های دشمن غاصب صهیونیست را خنثی خواهند کرد.
الحکیم با اشاره به این که اسرائیل در پی تحقق اهداف بزرگتری در قدس و مسجدالاقصی است، گفت: در صورتی که نمازگزاران و ملت‌های عربی و اسلامی در برابر این موضوع کوتاه بیایند و از گیت‌های امنیتی هوشمند اسرائیل برای ورود به مسجدالاقصی عبور کنند، قطعا در جهت تحقق اهداف شوم اسرائیل حرکت کرده‌اند.
وی گفت: با وجود این که برخی حکام عرب در برابر طرح‌ها و توطئه‌های اسرائیل کوتاه آمده‌اند و سیاست‌ها و اقدامات آن‌ها در جهت تحقق اهداف اسرائیل است، اما مطمئناً امت عربی و اسلامی در برابر حق خود و مسجدالاقصی کوتاه نخواهند آمد.
ناکارآمدی سازمان همکاری اسلامی در حل مسئله فلسطین
این کارشناس مسائل سیاسی به نشست سازمان همکاری که قرار است دوشنبه آینده درباره تحولات مسجدالاقصی برگزار شود، اشاره کرد و گفت: این اجلاس هیچ فایده‌ و دستاوردی برای ملت فلسطین نخواهد داشت، چرا که اصولا نشست‌های این سازمان از زمان تأسیس تاکنون و درباره انتفاضه‌های مختلفی که در فلسطین رخ داده است، هیچ دستاوردی نداشته و حتی این نشست‌ها در برخی مقاطع به ضرر مردم فلسطین تمام شده است.
عربستان؛ بازیگر اصلی توطئه‌های صهیونیسم
وی به نفوذ عربستان سعودی در پیکره سازمان همکاری اسلامی و هم‌سویی تصمیمات این سازمان با مواضع و رویکرد رژیم سعودی اشاره کرد و گفت: رژیم آل‌ سعود بازیچه و مزدور اسرائیل در منطقه است و هم‌سویی عربستان با صهیونیست‌ها پس از روی کارآمدن «سلمان بن عبدالعزیز»، به‌عنوان پادشاه عربستان و انتخاب «محمد بن‌سلمان بن‌عبدالعزیز» بی‌تجربه و کم سن و سال به‌عنوان ولیعهد بسیار بیشتر شده و در حقیقت، تیم جدید حاکم بر عربستان دقیقا طرح‌ها و برنامه‌های صهیونیست‌ها را پیاده می‌کنند.
مدیر خبرگزاری «النخیل» عراق در ادامه به مواضع ظاهری برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس در محکومیت جنایات اسرائیل اشاره کرد و گفت: مردم کشورهای عربی کاملا آگاه و هوشیار هستند و به این مسئله واقف هستند که این مواضع آن‌ها کاملا ظاهری و فرمایشی است، چرا که تاکنون دیدارهای زیادی میان هیئت‌های عربی و صهیونیستی در امارات، قطر و عربستان انجام شده است و برخی روزنامه‌های آمریکایی و سازمان ویکی‌لیکس نیز از برگزاری دیدارهای متعدد میان کشورهای عربی خلیج فارس و مقامات صهیونیستی پرده برداشته‌اند.
محمدعلی الحکیم تصریح کرد: اگرچه این دیدارها در سال‌های گذشته به صورت پنهانی صورت می‌گرفت، اما تا سال‌های آتی دیدار میان هیئت‌های عربی و صهیونیستی کاملا آشکار و بی‌پرده خواهد بود، چرا که وجود حکام عربستان، قطر و امارات کاملا مرتبط با وجود صهیونیست‌ها است.
مسجدالاقصی خط قرمز امت عربی و اسلامی و فلسطینیان است
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه به نقش بحران اخیر مسجدالاقصی در اتحاد و همبستگی بیشتر گروه‌های فلسطینی اشاره کرد و گفت: مسئله فلسطین، قدس و مسجدالاقصی باید همیشه نقطه قوت، مقاومت و وحدت امت اسلام باشد، چرا که مسجدالاقصی برای فلسطینی‌ها، تمامی عرب‌ها و مسلمانان خط قرمز محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: گروه‌های فلسطینی باید اختلاف‌ نظرها را کنار بگذارند و با وحدت و یکپارچگی از حقانیت خود دفاع کنند و به این نکته واقف باشند که تنها زبان مقابله با صهیونیست‌ها مقاومت مسلحانه است، چراکه شهرک‌نشینان صهیونیست، یهودیان تندرویی هستند که توسط اسرائیل از کشورهای مختلف در سرزمین فلسطین جمع شده‌اند که هدف اصلی آن‌ها تخریب و تجزیه کشورهای منطقه است.
الحکیم در ادامه تأکید کرد: هر چقدر اختلافات میان کشورهای عربی اسلامی بیشتر باشد، اسرائیل از این مسئله سود می‌برد و امنیت این رژیم غاصب بیشتر تأمین می‌شود، بنابراین بهتر است که کشورهای اسلامی آگاه و تا حد امکان متحد باشند و گروه‌ها و احزاب مختلف فلسطینی اعم از حماس، جهاد و جنبش فتح باید وحدت و انسجام خود را حفظ کنند و اجازه ندهند که اسرائیل از این وضعیت سود ببرد.
وی در ادامه این گفت‌وگو به ابراز نگرانی «فرحان حق»، معاون سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به بحران اخیر مسجدالاقصی اشاره کرد و گفت: ما از سال 1948 میلادی تاکنون شاهد موضع جدیدی از سوی این سازمان نبوده‌ایم و سهم این سازمان در برابر اقدامات اسرائیل و بحران و مشکلات فلسطین تنها محکوم‌کردن شعاری و دعوت به آرامش بوده است.
این کارشناس مسائل سیاسی به موضع افتخارآمیز سیدحسن نصرالله در منطقه اشاره کرد و گفت: دبیرکل حزب‌الله لبنان با مقاومت توانسته است، عزت، اقتدار و ابهت امت عربی و اسلامی و مسلمانان جهان را حفظ کند، این در حالی است که در برخی مواقع خیانت‌هایی از سوی حکام عربی صورت گرفته که چنین مواضعی حتی از سوی اروپایی‌ها نیز اتخاذ نشده است.
وی تأکید کرد: اگر نیروهای مقاومت منطقه اعم از حزب‌الله، حماس و بسیج مردمی عراق ائتلافی تشکیل دهند، قطعا کار صهیونیست‌ها تمام خواهد شود، چون که زبان مقاومت، زبان سلاح است، البته این به معنای حمله نیست، بلکه به معنای دفاع از قدرت، اقتدار، ناموس و سرزمین بوده و مقاومت توانسته است به مردم جهان نشان دهد که با اقتدار از حق، زمین و مسجدالاقصی دفاع خواهد کرد.
الحکیم گفت: محور مقاومت از سال 1948 میلادی تاکنون هزاران شهید برای دفاع از قدس شریف و مسجدالاقصی و سرزمین مقدس فلسطین تقدیم کرده است و در آخرین نمونه از جان‌فشانی‌های محور مقاومت، مجاهدان عراقی توانستند عناصر تکفیری ـ تروریستی داعش را که ادامه‌دهنده صهیونیست‌ها در منطقه هستند، با خاک یکسان کنند.
عرب‌ها و مسلمانان مشکلی با یهودیان ندارند
مدیر خبرگزاری النخیل گفت: عرب‌ها و مسلمانان هیچ مشکلی با یهودیان ندارند و مشکل اصلی ما با صهیونیست‌ها است، چرا که اکنون در برخی کشورهای عربی، یهودیان زندگی می‌کنند که خیلی محترم هستند، اما صهیونیست‌ها با نفوذ به منطقه و اشغال اراضی فلسطین، سبب شده‌‌اند که شهروندان بومی فلسطینی در سرزمین مادری خود به‌عنوان ساکنان درجه دوم محسوب شوند، به طوری که این مسئله برای ملت‌های عربی و اسلامی قابل قبول نیست.
وی در پایان بر ضرورت نابودی غده سرطانی از پیکره جهان اسلام تأکید کرد و گفت: سرمنشأ تمامی مشکلات و رنج‌های مردم عراق و سوریه و تشکیل گروه‌های تکفیری ـ تروریستی همچون داعش، النصره، القاعده، رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیست است.
جواد پارسامهر

captcha