تظاهرات تونسی‌ها در محکومیت بسته شدن مسجدالاقصی
کد خبر: 3621540
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

تظاهرات تونسی‌ها در محکومیت بسته شدن مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: شماری از مردم شهر «تونس»، پایتخت جمهوری تونس دیروز جمعه، 30 تیر در همبستگی با مسلمانان فلسطین و محکومیت بسته شدن مسجدالاقصی به روی نمازگزاران در مقابل تئاتر شهرداری دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات تونسی‌ها علیه بسته شدن مسجدالاقصی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «tap»، تظاهراتکنندگان تونسی با سر دادن شعارهایی در حمایت از مقاومت فلسطینیان، دفاع از مسجدالاقصی و مقابله با اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و محکومیت رابطه با این رژیم اشغالگر، از حقوق مردم فلسطین دفاع کردند.
گروه‌ها و سازمان‌های حامی فلسطین که این تظاهرات را سازماندهی کرده بودند، خواستار اقدامات اساسی برای حمایت از قدس و محکومیت بسته‌شدن مسجدالاقصی شدند.
هفته گذشته بامداد جمعه در پی یک عملیات استشهادی در نزدیکی باب‌العمود در داخل محوطه مسجدالاقصی، پلیس رژیم صهیونیستی دروازه‌های بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی را بست و به نمازگزاران اجازه ورود به این مسجد را نداد.
این نخستین بار از سال 1967 میلادی به شمار می‌رود که رژیم صهیونیستی مانع از برگزاری نماز جمعه در مسجد‌الاقصی شده و اجازه نمی‌دهد صدای اذان از داخل این مسجد پخش شود.
captcha