سوختگان وصل؛ همایشی برای نکوداشت شهدای حله
کد خبر: 3621547
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

سوختگان وصل؛ همایشی برای نکوداشت شهدای حله

گروه فرهنگی: پانزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران امسال با موضوع شهدای اربعین حله برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران پانزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل را با نام «کبوتران حرم» و موضوع شهدای اربعین حله برگزار می‌کند.

در متن فراخوان آمده است: با توجه به تاثیرات شگرف و شگفت زیارت اربعین در تبیین و صدور انقلاب اسلامی؛ تالیف قلوب و تامین وحدت اجمالی؛ تشریح ابعاد مختلف ستم های تروریسم دست نشانده آمریکا در منطقه؛ دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران پانزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل را با عنوان«کبوتران حرم» به نکوداشت شهدای اربعین حله اختصاص داد.

همچون همایش‌های گذشته «کبوتران حرم» در دو بخش شعر و داستان دریافت آثار خواهد داشت.

شاعران و نویسندگان تا ۲۵ شهریور ماه فرصت دارند آثار خود را به نشانی الکترونیکی دبیرخانه همایش avh@nahadut.ir ارسال کنند.

گفتنی است؛ سلسله همایش‌های ادبی سوختگان وصل از سال 80 با هدف پرداختن به موضوعات و زوایای بکر و کمتر پرداخته شده حوزه ادبیات دفاع مقدس هر سال با عنوان و موضوعی خاص برگزار می‌شود.

 یادآور می‌شود؛ حادثه تروریستی حله چهارم آذرماه سال 95 در شهر حله در استان بابل عراق روی داد و طی آن بیش از ۸۰ نفر از زائران حسینی، شهید و دهها نفر دیگر مجروح شدند. بیشتر این شهدا زائران خوزستانی هستند.

captcha