دانشگاه آزاد اسلامی رقیب دانشگاه‌های دولتی نیست/ ضرورت توجه به استارتاپ‌ها
کد خبر: 3621605
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
زاهدی عنوان کرد:

دانشگاه آزاد اسلامی رقیب دانشگاه‌های دولتی نیست/ ضرورت توجه به استارتاپ‌ها

گروه دانشگاه: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بایستی یک تغییر نگاه در حوزه آموزش وجود داشته باشد. دانشگاه آزاد اسلامی نباید به عنوان یک رقیب برای دانشگاه‌های دولتی معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با شناختی که حقیر از دانشگاه آزاد اسلامی دارم، این دانشگاه دارای افراد بسیار مومن، متدین و انقلابی است که باید روی اینها حساب باز کنید.

وی افزود: بایستی یک تغییر نگاه در حوزه آموزش وجود داشته باشد. دانشگاه آزاد اسلامی نباید به عنوان یک رقیب برای دانشگاه‌های دولتی معرفی شود و یا دانشگاه‌های دولتی نباید احساس کنند که دانشگاه آزاد، رقیب آنها است. دانشگاه آزاد باید انعطاف‌پذیری داشته باشد. در شهرهای کوچک نباید فقط به دنبال رشته‌هایی بود که دانشگاه‌های دولتی دارند. برای این که دغدغه بیکاری دانشجویان را نداشته باشیم، باید بیاییم به لحاظ اقتصاد مقاومتی روی افزایش مهارت دانشجویان کار کنیم.

زاهدی ادامه داد: این سخن به این معنا نیست که دانشگاه آزاد اسلامی عین دانشگاه علمی کاربردی بشود. اما دانشگاه علمی کاربردی الگویی خوبی است. باید بر اساس توانمندی‌ها رشته‌هایی را به صورت موقت ایجاد کنیم. باید آموزش عالی را انعطاف‌پذیر و متناسب با نیازهای کشور و توان مندی منطقه‌ای طراحی کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها عنوان کرد: با توسعه این شرکت‌ها، دانشجویان پیش از فارغ‌التحصیلی و ورود به بازار کار، احساس می‌کنند که کارآفرین شده‌اند؛ به عنوان مثال یکی از همین شرکت‌های تاکسی اینترنتی، توسط سه دانشجو تأسیس شده است. این شرکت در مدت 1 سال توانسته 100 میلیون دلار سرمایه جمع کند. شما هم در دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانید از این کارها انجام بدهید.

captcha