تایید نشدن سلامتی 400 داوطلب حج تمتع در معاینه‌های جسمی
کد خبر: 3621629
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

تایید نشدن سلامتی 400 داوطلب حج تمتع در معاینه‌های جسمی

گروه اجتماعی: پرونده‌های پزشکی زائران حج تمتع امسال توسط 70 هزار پزشک رسیدگی شد که حدود 400 نفر از آنان در معاینه‌های جسمی سلامتشان تایید نشد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی به نقل از خبرگزاری صداوسیما،رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در نشست هماهنگی تایید نشدن سلامتی400 داوطلب حج تمتع در معاینه های جسمیمسئولان، پزشکان و کادر درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مشهد گفت: براساس دستورالعمل پزشکی حج، مبتلایان عارضه پیشرفته قلبی، زنان باردار و مبتلایان به سرطان پیشرفته نمی‌ توانند به سفر حج اعزام شوند.

علی مرعشی افزود: در کاروان های حج تمتع امسال 570 کادر درمانی شامل پزشکان، پرستاران، تکنیسین‌ ها، متخصصان آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی و مسئولان انبار دارویی حضور دارند.

وی تخصص پزشکان اعزامی را در رشته ‌های جراحی، داخلی، عفونی، مغز و اعصاب، ارتوپدی، چشم و گوش، حلق و بینی ذکر کرد و گفت: کادر درمانی در 2 بیمارستان و 92 مرکز درمانی جمعیت هلال احمر در حج تمتع فعال هستند.

مرعشی با بیان اینکه امسال حدود 600 کاروان از ایران به حج تمتع اعزام می شوند افزود: مشکل اصلی در زمان برگزاری مراسم حج، گرمازدگی حجاج است، چرا که امسال بیش از 2200 زائر بیش از 80 ساله داریم که باید از آنها مراقبت ‌های ویژه انجام شود.

وی اظهار کرد: امسال تغییرات بسیار در آموزش زائران به ویژه در موضوع خود امدادی صورت گرفته و در این زمینه آموزش ویژه پنج هزار کارگزار حج انجام شده است.

به گفته وی  نیروهای مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در حج تمتع امسال از پنج مرداد ماه تا اواخر شهریور ماه و حداکثر مدت 50 روز در 2 شهر مکه و مدینه مستقر خواهند بود.

طبق برنامه ریزی از سوی کارگزاران حج، در حج تمتع امسال 86 هزار و 500 زائر ایرانی به بیت ‌الله ‌الحرام اعزام می شوند که استان‌ های تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد زائران را دارند.
captcha