ارزشمند بودن بعد معنویت برای شهروندان شهر اسلامی
کد خبر: 3621661
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
نصرتی عنوان کرد:

ارزشمند بودن بعد معنویت برای شهروندان شهر اسلامی

گروه جامعه: رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی با اشاره به ارزشمند بودن بعد معنویت شهری در شهروندان شهر اسلامی بر لزوم حفظ محیط زیست شهری تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مسعود نصرتی، رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی امروز، 31 تیرماه، در همایش ملی نمایندگان منتخب شورای اسلامی شهرهای مراکز استانی با محوریت محیط زیست توسعه پایدار که در سالن همایش‌های سازمان محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: برپایی این همایش ابتکاری از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست است که در ابتدای دوره شوراهای اسلامی پنجم به منظور ارائه دغدغه‌های مردم در حوزه محیط زیست شهری آن را برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه اعضای شورا باید با استفاده از تجربیات ملی در تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی افراد باشند، عنوان کرد: در شهرهای اسلامی بعد معنویت مهم بوده و شهروندان برای این بعد ارزش بیشتری قائل هستند.

رئیس مجمع شهرهای اسلامی با تأکید بر ارزشمند بودن نقش شهروندان در شهرهای اسلامی، بیان کرد: نقش شهروندان در محیط زیست شهری بسیار مهم است؛ زمانی که 36 درصد جامعه شهرهای ایرانی در هشت کلانشهر و هزار و 70 شهر سکونت دارند حاکی از تقابل ما با محیط زیست شهری است.

نصرتی بیان کرد: اگر ما جذابیت را به شهرهای دیگر انتقال ندهیم و نتوانیم شرایط مهاجرت پذیری را اصلاح کنیم مطمئنا چنین تقابلی معنادار خواهد بود؛ بر همین اساس باید برنامه‌های چشم‌انداز شهرها را  براساس معیارهای محیط زیست برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: تا چند سال پیش مکزیکوسیتی به عنوان یکی از آلاینده‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شد، ولی با کار مشترک دولت، مجلس و سایر دستگاه‌های مربوطه، امروزه این منطقه از فهرست 20 شهر آلوده جهان خارج شده است.

شهردار قزوین عنوان کرد: ما می‌توانیم از 27 هزار تجربه موفق شهری بین‌المللی استفاده کرده و شرایط محیط زیست شهری خود را ارتقا دهیم.

 

captcha