به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، براساس دادههای این نظرسنجی بیشترین موضوع مورد مطالعه علاقه افراد برای مطالعه، با 41.6 درصد به رمان و ادبیات و کمترین آن به کتب تاریخی با 12.8 درصد اختصاص داشته است.
براساس یافته های این گزارش در رابطه با روشهای خرید کتاب، خرید کتاب از طریق فروشگاههای کتاب با 60.8 درصد بیشترین فراوانی را دارد، خرید از نمایشگاههای بینالمللی و استانی با 56 درصد، فضای مجازی و فروشگاه اینترنتی، 16.4 درصد و نمایشگاههای دانشگاهی، 10 درصد رتبههای بعدی را به خود اختصاص دادهاند.
نتایج حاصل از پرسش درباره سایتهای مورد استفاده برای خرید کتاب نشان میدهد فقط 8.8 درصد از افراد نمونه مورد مطالعه، کتاب مورد نیاز خود را از سایتهای اینترنتی خریداری میکنند.
همچنین 67.6 درصد پاسخگویان از طریق اینترنت و فضای مجازی از انتشار کتب جدید مطلع میشوند و 17.6 درصد اطلاعرسانی از طریق دانشگاه و 14.4 حضور در فروشگاه را منبع اطلاع رسانی درباره کتاب های جدید معرفی کردهاند.
نمودارهای کامل را
اینجا ببینید.