بازنگری دوره‌های تربیت مربی مهدکودک در جهاد دانشگاهی/جذب مربیان از طریق سامانه مهد ایران
کد خبر: 3621766
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
دکتر هاشمی تصریح کرد:

بازنگری دوره‌های تربیت مربی مهدکودک در جهاد دانشگاهی/جذب مربیان از طریق سامانه مهد ایران

گروه جامعه: معاون آموزشی جهاد دانشگاهی عنوان کرد: بازنگری دوره‌های آموزشی تربیت مربیان مهدهای کودک در مجموعه‌های دانشگاهی امکان‌پذیر نیست، جهاد دانشگاهی در این زمینه پیشرو است.

سیدسعید هاشمی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی کل کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه کار با کودکان، اظهار کرد: بیش از یک دهه است که جهاد دانشگاهی با سازمان بهزیستی کشور همکاری دارد، اکنون فصل جدیدی از همکاری شکل گرفته و امیدواریم بتوانیم از تمامی ظرفیت‌های جهاد به نحو احسن در این حوزه استفاده کنیم، حوزه‌ای که با کودک سر و کار دارد، نیازمند آموزش‌های خاص خود است و حتما باید قالب استانداردها، خاص و توسط متخصصین این حوزه دنبال شود.

وی ادامه داد: بحمدالله جهاد دانشگاهی به عنوان یک مجموعه پیشرو، تدوین دوره‌های آموزشی تربیت مربی مهد کودک را از سال 1377 شروع کرده و اکنون نزدیک به 20 سال است که این دوره‌ها در سطح کشور برگزار می‌‌شود، به این دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت در کشور فراوان نیاز داریم. بازنگری این دوره‌ها قطعا در مجموعه‌های آکادمیک دانشگاهی امکان‌پذیر نیست و باید نهادهایی مانند جهاد به این حوزه توجه بیشتری کنند و این دوره‌ها را بازنگری کنند و بر اساس شاخص‌ها و استانداردهای بین‌المللی و داخلی به‌روزرسانی شود.

جذب مربیان مهدکودک تنها از طریق ثبت اطلاعات در سامانه مهد ایران
هاشمی تصریح کرد: این حرکت در برنامه ششم توسعه به‌خوبی دنبال می‌شود و امیدواریم در سایر دوره‌ها نیز بتوانیم در این زمینه پیشرو باشیم. از همین امروز و در قالب برگزاری کارگروهی مشترک برای ارائه بندهای تفاهم‌نامه، اقدام می‌کنیم و کلیه موسسین و مربیان مهدهای کودک می‌توانند با مراجعه به سامانه «مهد ایران» ثبت‌نام خوداظهاری خود را شروع کنند و پس از 24 ساعت بررسی‌ها توسط سازمان بهزیستی و جهاد دانشگاهی شروع خواهد شد و پس از تایید پرونده‌های آموزشی و تجارب شخصی این افراد، برنامه‌های آموزشی جهت توانمندسازی و همچنین شناسایی افراد صورت می‌گیرد و از مهرماه سال جاری تمامی دوره‌های آموزشی ویژه مربیان مهدهای کودک بر اساس اطلاعاتی است که در این سامانه به ثبت رسیده همچنین جذب مربیان تنها از طریق ورود افراد به این سامانه و ثبت اطلاعات آنها خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک گفت: این آموزش‌ها ترکیبی از دوره‌های تئوری و آموزش‌های مهارتی خواهد بود، دوره‌های تئوری تلفیقی از دوره‌های الکترونیکی و حضوری است، امیدواریم تا پایان سال به یک سمت و سویی مناسب در این زمینه برسیم.
برگزاری آزمونی یکپارچه برای جذب مربیان
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی یادآور شد: این دوره‌ها در جهاد دانشگاهی و یا در بخش خصوصی و نهادهایی که مجوز لازم را دارند، برگزار خواهد شد، پس از این دوره‌ها آزمونی برگزار می‌شود که این آزمون به صورت الکترونیک خواهد بود و برگزارکننده آن نیز جهاد است، نگاهمان بیشتر این است که استانداردهای لازم را رصد کنیم و تاکیدمان در برگزاری آزمونی یکپارچه در سراسر کشور است که در تمامی دوره‌ها شکل بگیرد.

captcha