آسیب‌های اجتماعی تنها با فعالیت‌های انتظامی و قضایی کم نمی‌شوند
کد خبر: 3621782
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

آسیب‌های اجتماعی تنها با فعالیت‌های انتظامی و قضایی کم نمی‌شوند

گروه اجتماعی: جانشین انتظامی استان ایلام گفت: نمی‌توان تنها با اقدامات عملیاتی، اجرایی، انتظامی و قضایی به کاهش آسیب‌های اجتماعی امیدوار بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، سرهنگ حسن کاظمی، جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام، امروز در بازدید از معاونت اجتماعی پلیس ایلام با بیان اینکه امروز آسیب‌های اجتماعی با سرعت در حال افزایش هستند، اظهار کرد: امروز دنیا به پیشگیری‌های اجتماعی روی آورده است چرا که این موضوع با کمترین هزینه بیشترین تأثیرگذاری در جامعه را به دنبال دارد.
وی افزود: اگر خواهان جامعه موفق هستیم باید هر مقدار که به تعقیب و دستگیری اهمیت می‌دهیم فراتر از آن به موضوع  پیشگیری توجه شود.
جانشین انتظامی استان استفاده از  ظرفیت عظیم مردمی را در بحث پیشگیری بسیار مؤثر دانست و گفت: باید برنامه‌ریزی لازم جهت فرهنگ‌سازی، آموزش قوانین، آشنایی و توجیه مردم از آسیب‌های اجتماعی با کمک آموزش‌وپرورش،دانشگاه‌ها، هیئت مذهبی، و پایگاه‌های مقاومت بسیج  و ظرفیت عظیم معتمدین و بزرگان استفاده شود.   
وی با بیان اینکه نمی‌توان تنها با اقدامات عملیاتی، اجرایی، انتظامی و قضایی به کاهش آسیب‌های اجتماعی امیدوار بود، تصریح کرد: باید با انجام اقدامات کارشناسی به بررسی علل و رفع آسیب‌ها با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری پرداخت.
کاظمی با اشاره به اینکه امروز آسیب‌های اجتماعی طیف جامعه جوان و نوجوان را هدف اصلی خود قرار داده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه جامعه ایران جوان است، طبیعی است که بیشتر از سایر جوامع در معرض آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و تربیتی قرار گیرد، و نیازمند کار و تلاش بیشتر در این زمینه هستیم.
وی گفت: لازمه پیشگیری اجتماعی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی توجه به اطلاع‌رسانی دقیق و آموزش همگانی است.
کاظمی به اقدامات نیروی انتظامی در بحث پیشگیری اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: ناجا با رویکرد جامعه‌محوری، معاونت اجتماعی را تأسیس کرد تا با کار تخصصی و علمی بتواند با آسیب‌های اجتماعی قبل از اینکه در جامعه فراگیر شود مقابله کند.
captcha