دستگیری 2 قاچاقچی بین‌المللی وانهدام 2 باند قاچاق در زاهدان
کد خبر: 3621795
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸

دستگیری 2 قاچاقچی بین‌المللی وانهدام 2 باند قاچاق در زاهدان

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان صبح امروز، 31 تیرماه از دستگیری 2 قاچاقچی بین‌المللی و همچنین انهدام 2 باند بزرگ قاچاق در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان، سردار حسین رحیمی صبح امروز، 31 تیرماه از دستگیری 2 قاچاقچی بین‌المللی و همچنین انهدام 2 باند بزرگ قاچاق در استان خبر داد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در ۲ روز گذشته در ۳ عملیات موفقیت آمیز نیروهای عملیاتی پلیس استان، بالغ بر ۴ تن و ۱۶۵ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک، مرفین و حشیش کشف شده است.
وی با اشاره به انهدام دو باند بزرگ مواد مخدر در این عملیات‌های مسلحانه افزود: در این عملیات ها ۲ قاچاقچی بین المللی مواد مخدر به همراه ۶ نفر از اشرار مسلح دیگر دستگیر شدند.
وی گفت: یکی از این قاچاقچیان بین‌المللی که در منطقه «کورین» شهرستان زاهدان دستگیر شد از سال ۸۵ تاکنون تحت تعقیب بوده و در اعترافات خود به حمل ۳۰۰ تن انواع موادمخدر اقرار کرده است.
رحیمی ادامه داد: همچنین قاچاقچی دیگری که در یک عملیات مسلحانه با بیش از یک تن مواد مخدر در محدوده شهرستان «نیکشهر» دستگیر شد، فردی است که سال‌ها تحت تعقیب قرار داشته است.
وی با اشاره به اینکه در این عملیات یک قاچاقچی به هلاکت رسید افزود: همچنین طی این عملیات ها ۹ قبضه سلاح جنگی، ۵ دوربین دید در شب و هزاران فشنگ از قاچاقچیان کشف شد.
وی با اشاره به اشراف اطلاعاتی بسیار خوب نیروهای انتظامی سیستان و بلوچستان بر تحرکات قاچاقچیان منطقه، خاطر نشان کرد: کشف سلاح‌های جنگی، سیستم پرتاب موشک و تیربارهای مختلف از دیگر موفقیت‌های این عملیات های پلیس استان بوده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به کشف بیش از ۵۰ تن مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون در این استان تصریح کرد: با توجه به مجاهدت نیروهای جان برکف نیروی انتظامی میزان کشفیات موادمخدر در ۴ ماه نخست امسال رشد چشم گیری داشته است.
captcha