تحول در اشتغال و صادرات با پروژه‌های پتروشیمی وفولاد
کد خبر: 3621798
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
در سیستان وبلوچستان؛

تحول در اشتغال و صادرات با پروژه‌های پتروشیمی وفولاد

گروه اجتماعی: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تأمین گاز و اجرای پروژه‌های عظیم پتروشیمی و فولاد در استان، شاهد تحول عظیمی در منطقه خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، به‌نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استاندار سیستان و بلوچستان صبح امروز در حاشیه بازدید از روند انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار، گفت: با اجرای پروژه‌های عظیم پتروشیمی و فولاد در استان، شاهد تحول عظیمی در منطقه خواهیم بود.
علی اوسط هاشمی اظهار کرد: با اجرای خط انتقال گاز به چابهار، بزرگترین پروژه های صنعتی سیستان و بلوچستان شامل پتروشیمی و فولاد که تاکنون با این برد و قامت در این استان بی سابقه بوده، تامین و عملیاتی می‌شود.
وی با بیان اینکه پتروشیمی و فولاد چابهار در انتظار این خط هستند، افزود: قول و عمل ما یکی است به طوری که به وعده خود در مورد انتقال گاز عمل کرده و در چهار سال گذشته 260 کیلومتر خط انتقال گاز ازایرانشهر به زاهدان تکمیل و تحویل شده و حدود 260کیلومتر خط انتقال اصلی گاز به چابهار نیز در حال اجراست.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با انتقال خط اصلی گاز از ایرانشهر به چابهار خطوط فرعی برای نقاط جمعیتی نیکشهر و قصرقند نیز اجرا می شود تا مردم دیگر دغدغه ای برای تهیه نفت سفید و سیلندر گاز نداشته باشند.
هاشمی گفت: جای تأسف است با وجودی که چند سال از اجرای خط لوله صلح می گذرد اما مردم بمپور و دلگان که در بیست کیلومتری خط قرار دارند هنوز از نعمت گاز محروم هستند.
وی بیان کرد: هیچ تردیدی نیست که نگاه ها به سیستان و بلوچستان تغییر کرده و دولت برای عمران و آبادی منطقه کمر همت بسته است.
وی افزود: امروز با افتخار اعلام می کنیم که سیستان و بلوچستان امن ترین، مستعدترین و فرصت ساز ترین استان در کشور است.
استاندار عنوان کرد: 2 میلیارد و 200 میلیون نفر در اقیانوس هند مستقرند که از این تعداد یک میلیارد نفر مسلمان هستند و منتظرند تا تکنولوژی نو وسرمایه خود را وارد منطقه کنند.
captcha