راه‌اندازی 4 مركز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان در فارس
کد خبر: 3621821
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
كوشكی خبر داد:

راه‌اندازی 4 مركز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان در فارس

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس از راه‌اندازی ۴ مرکز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان (SCD) در این استان خبر داد و گفت: همزمان با هفته مهارت نخستین مرکز اس.سی.دی در دانشگاه فنی باهنر شیراز افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از تسنیم، حشمت کوشکی، مدیركل آموزش فنی و حرفه‌ای پیش از ظهر امروز، 31 تیرماه در نشست خبری با بیان اینکه برای ترویج آموزش فنی ‌و حرفه‌ای در دانشگاه‌ها 4 مرکز ارتقا شایستگی حرفه‌ای دانشجویان (SCD) در استان فارس راه‌اندازی می‌شود، گفت: همزمان با هفته ملی مهارت نخستین مرکز اس.سی.دی در دانشگاه فنی باهنر شیراز افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر رشته‌های مرتبط با کامپیوتر در این مراکز آموزش داده می‌شود، افزود: کلاس‌های این مراکز که ظرفیت آنها 20 نفر است از اول مهرماه و با شروع سال تحصیلی آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس از برگزاری نمایشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور 50 آموزشگاه خصوصی و دولتی در باغ جنت شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه که با هدف ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی و خصوصی برگزار می‌‌شود از 2 مردادماه افتتاح آغاز به کار می‌کند و تا 7 مردادماه ادامه دارد.

کوشکی گفت: جشن بزرگ هفته ملی مهارت با حضور بیش از 1000 نفر از خانواده فنی و حرفه‌ای استان فارس ساعت 18 تا 20 روز سه‌شنبه 3 مردادماه در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در بحث ارائه آموزش‌ها سیاست سازمان فنی و حرفه‌ای کشور جایگزینی تقاضا محوری به جای عرضه‌ محوری است و در همین راستا 30 تفاهم‌نامه مشترک با دستگاه‌های اجرایی دولتی و بخش خصوصی منعقد شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان بسته شده است 6 مرکز شبانه‌روزی آموزش فنی و حرفه‌ای در اقلید، نورآباد ممسنی، جهرم، لارستان، لامرد و استهبان راه‌‌اندازی می‌شود، افزود: رشته‌های جوشکاری، برق، تاسیسات و مکانیک در این مراکز آموزش داده می‌شود.

وی اظهار كرد: با همکاری شرکت توزیع برق فارس نیز 5 سایت آموزشی شبکه هوایی در جهرم، داراب، لارستان، کازرون و آباده راه‌اندازی می‌شود.

کوشکی با تأکید بر اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای با تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان در صدد ارائه رویکرد نوین آموزشی است، افزود: اداره‌کل فنی و حرفه‌ای فارس تاکنون در شهرستان‌های جهرم، استهبان و فسا دفتر شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی کرده است و در شهرستان کازرون و خرم‌بید نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای بسترسازی برای ارائه آموزش‌های مجازی تاکنون به 13 آموزشگاه بخش خصوصی استان فارس مجوز بسترسازی برای آموزش‌های مجازی داده شده است، گفت: در حال حاضر در 19 شهرستان فارس آزمون‌های فنی و حرفه‌ای به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و با اضافه شدن شهرستان مرودشت تا پایان مردادماه در 20 شهرستان این آزمون‌ها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه در حال حاضر صدور گواهی‌نامه مهارت به روز شده است، گفت: در 6 ماه گذشته 60 هزار گواهی‌نامه مهارت در استان فارس صادر شده است.

وی از راه‌اندازی 7 کارگاه آموزشی در مرکز ماده 16 ویژه معتادان تحت درمان در دهکده سلامی خبر داد و افزود: در این کارگاه‌ها رشته‌های برق ساختمان، جوشکاری، لوله‌کشی، خیاطی و نقاشی ساختمان آموزش داده می‌شود.

کوشکی با اشاره به آموزش بیش از 1100 راننده اتوبوس شهری در مرکز آموزشی حمل و نقل فنی و حرفه‌ای فارس، گفت: در فاز دوم آموزش به رانندگان تاکسی شهری مورد نظر است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فارس در 50 مرکز دولتی و 800 آموزشگاه خصوصی در قالب 290 کارگاه و 351 حرفه به علاقمندان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: در 4 ماهه نخست امسال 2 میلیون و 848 هزار و 296 نفر ساعت آموزش در مراکز دولتی ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه 80 کارگاه آموزشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها و مناطق عشایری فارس دایر است، افزود: در 4 ماهه نخست سال 365 هزار و 813 نفر ساعت آموزش در این مناطق ارائه شده است.

captcha