ارسال 600 مقاله به دبیرخانه نخستین همایش ملی پژوهش‌های نوین در فارس
کد خبر: 3621823
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
آذری مطرح كرد:

ارسال 600 مقاله به دبیرخانه نخستین همایش ملی پژوهش‌های نوین در فارس

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش فارس از ارائه ۶۰۰ مقاله علمی به نخستین همایش ملی پژوهش‌های نوین میان رشته‌ای و کاربردی در علوم انسانی به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حمیدرضا آذری در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی پژوهش‌های نوین میان رشته‌ای و کاربردی در علوم انسانی گفت :اگر علوم انسانی ما جایگاه کاربردی پیدا کند و به مدل‌های آن توجه شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تأکید کرد: توجه دانش‌آموزان به نقش کاربردی علوم انسانی در رشته‌های مختلف و به‌ویژه در جامعه از اهداف مهم این همایش است.

وی با تأکید بر اهمیت علوم انسانی در ارتقا و توسعه جوامع افزود: هیچ جامعه‌ای بدون توسعه علوم انسانی به اهداف مورد نظر خود دست نمی‌یابد.

فرهاد اسماعیلی، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز نیز در این همایش گفت: برگزاری این همایش نخستین گام مشترک و مستقیم بین دانشگاه و آموزش و پرورش است و دانشگاه باید با حساسیت بیشتری به آموزش و پرورش نگاه کند.

وی افزود: محصولات آموزش و پرورش در قالب دانشجو به دانشگاه راه پیدا می‌کنند، بر همین اساس دانشگاه باید نگاه فعالانه‌تری به آموزش و پرورش داشته باشد.

اسماعیلی تأکید کرد: فعالیت‌ها و تصمیمات دولت تدبیر و امید از آغاز به کار بر پایه پژوهش و علم بنا گذاشته شده است و بر همین اساس آموزش و پرورش نیز بر آن است تا مسائل و مشکلات خود را در تعامل با دانشگاه حل کند.

وی یادآور شد: با توجه به رشته‌های تخصصیموجود در آموزش و پرورش، این همایش گامی است در ایجاد ارتباط بین رشته‌های مختلف علوم انسانی.

بنابر این گزارش، حدود ۶۰۰ مقاله از سراسر کشور در موضوعات مختلف علوم انسانی شامل ادبیات، الهیات، تاریخ، زبان‌شناسی، تعلیم و تربیت، فلسفه و دین به دبیرخانه این همایش در ناحیه ۳ آموزش و پرورش شیراز ارسال شد که از این مجموع ۶۰ مقاله برای ارائه در روز همایش انتخاب شد.

در روز برگزاری همایش ملی پژوهش های نوین میان رشته‌ای و کاربردی در علوم انسانی، بخشی از مقالات توسط پژوهشگران در قالب چهار پنل تخصصی ارائه و مورد پرسش و پاسخ علمی قرار گرفت و تعدادی از مقالات نیز به صورت پوستر در محل برگزاری همایش ارائه شد.

captcha