کردستان نیازمند موقوفاتی با نیت توسعه علم و دانش است
کد خبر: 3621839
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷

کردستان نیازمند موقوفاتی با نیت توسعه علم و دانش است

گروه اجتماعی: مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: واقفان باید به سمت توسعه علم بروند زیرا در کردستان موقوفه‌ای برای توسعه علم و دانش وجود ندارد و این نیت از ضروریات استان کردستان است. مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: واقفان باید به سمت توسعه علم بروند زیرا در کردستان موقوفه‌ای برای توسعه علم و دانش وجود ندارد و این نیت از ضروریات استان کردستان است.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) کردستان به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف، حجت الاسلام مصطفی نوروزی امروز در جلسه عقد تفاهم نامه با فردین اخلاقیان، رئیس دانشگاه کردستان اظهار کرد: دانشگاه جریان‌ ساز توسعه هر جامعه‌ای است و ارتباط دانشگاه با بدنه اجرایی کشور باید بسیار نزدیک باشد.

وی افزود: ایجاد تفاهم نامه پژوهشی در حوزه وقف با دانشگاه می‌تواند راه جدیدی را برای نهادینه سازی فرهنگ سنت حسنه وقف در جامعه باز کند.

حجت الاسلام نوروزی بیان کرد: ارتباط وقف و دانشگاه دو طرفه است به طوری که موقوفاتی با نیات تخصصی علمی مانند پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان رشته فیزیک هسته‌ای، ساخت خوابگاه دانشجویی و... در کشور وقف شده و از سوی دیگر دانشگاهیان می‌توانند با انجام تحقیق‌های علمی و روشنگری در حوزه وقف زمینه را برای ایجاد وقف‌های جدید و بهره وری از وقف‌های موجود فراهم آورند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: واقفان باید به سمت توسعه علم بروند، زیرا در کردستان موقوفه‌ای برای توسعه علم و دانش وجود ندارد و این نیت از ضروریات استان کردستان است.

وی ادامه داد: دانشجویان و دانشگاهیان فارغ التحصیل نیز می‌توانند با اجرای طرح‌های علمی و تجاری موجبات افزایش بهره اراضی موقوفه استان را فراهم آورند.

حجت الاسلام نوروزی، بیان کرد: همکاری وقف و دانشگاه موجبات ارتقاء سطح تولید و اشتغال در استان را فراهم خواهد آورد و این اداره کل آماده هرگونه همکاری با دانشگاهیان است.

رئیس دانشگاه کردستان در این نشست با اشاره به تاثیر وقف در جامعه گفت: موقوفات در همه زمینه‌ها بویژه علم و فناوری تاثیرگذار هستند و این تاثیرگذاری در استان کردستان به دلیل وجود محرومیت‌های فراوان دوچندان است.

فردین اخلاقیان ادامه داد: در حال حاضر استان کردستان به نیاتی همچون ساخت خوابگاه، ساخت دانشکده، تجهیز دانشکده‌های علمی و فنی، هزینه شهریه و معیشت دانشجویان کم بضاعت نیاز مبرم دارد و امید است خیرین استان در این زمینه‌ها وقف کنند.

رئیس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه اوقاف و امور خیریه با دانشگاه کردستان سرآغازی برای پیشرفت و توسعه موقوفات استان است که با همکاری و تعامل دو طرف می‌تواند تاثیر ارزشمندی برای مردم استان داشته باشد.

وی با اشاره به وجود پتانسیل علمی بالا در استان گفت: بسیاری از استاید دانشگاه کردستان مولفان کتب ارزشمند علمی و فقهی هستند و ورود این اساتید به حوزه علم می‌تواند راهگشای مسائل وقفی استان باشد.

در این نشست تخصصی تفاهم نامه همکاری دو دستگاه به امضا مدیر کل اوقاف و رئیس دانشگاه کردستان رسید. 

captcha