مجمع نقد و بررسی فرق و ادیان در دزفول راه اندازی شد
کد خبر: 3621935
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

مجمع نقد و بررسی فرق و ادیان در دزفول راه اندازی شد

گروه معارف: مجمع نقد و بررسی فرق و ادیان در دزفول تحت نظارت مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی‌ این شهرستان راه اندازی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصور کیانی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی‌ شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از راه‌اندازی مجمع نقد و بررسی فرق و ادیان زیر نظر این مدرسه علمیه در شهرستان دزفول خبر داد و گفت: از زمان ائمه(ع) مخالفان دین، در موارد زیادی با پوشش دین و از توان دین برای ضربه زدن به آن استفاده می‌کردند و این امر بی‌سابقه‌ای نیست. امروز هم برخی فرقه‌های شبه مذهبی در پوشش دین علیه آن فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: این گروه‌های شبه مذهبی و عرفان‌های کاذب که در گذشته با پوشش دین فعالیت می‌کردند، اخیراً صبغه سیاسی نیز یافته‌اند و آموزه‌های آنها با مبانی دینی شیعی سازگار نیست. فعالیت‌ گروه‌های این چنینی در شهرهایی که مذهبی هستند دیده می‌شود و مخالفان به نام دین علیه شیعه کار می‌کنند.

این مدرس حوزه گفت: مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی دزفول برای مبارزه با این فرقه‌ها راه‌اندازی دفتر فرق و ادیان را به دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در خوزستان پیشنهاد کرد و با این پیشنهاد موافقت شد.

کیانی با تأکید بر اینکه بدون شناخت این فرقه‌ها نمی‌توان با آنها مبارزه کرد، به تشکیل جلسات متعدد این مجمع اشاره کرد و گفت: نیاز بود این مجمع زمینه شناخت گروه‌های شبه مذهبی را برای طلاب و مردم فراهم آورد. علاوه بر طلاب، آقایان علاقه‌مند نیز می‌توانند از برنامه‌های این مجمع استفاده کنند.

captcha