بحران افزایش سرسام‌آور قیمت فیش‌های حج در مصر
کد خبر: 3621951
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

بحران افزایش سرسام‌آور قیمت فیش‌های حج در مصر

گروه بین‌الملل: رئیس کمیته گردشگری دینی مصر اظهار کرد: قیمت فیش‌های حج تمتع که توسط شرکت هواپیمایی مصر تعیین شده، بحران بزرگی را برای زائران این کشور ایجاد کرده است.

بحران افزایش سرسام‌آور قیمت فیش‌های حج در مصر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از وب سایت خبری المصراوی، شرکت هواپیمایی مصر پیش از این اعلام کرد، قیمت فیش‌های زائرانی که اسمشان در قرعه کشی اعلام شده از 10 هزار و 350 پوند مصری آغاز می‌شود و قیمت فیش حج توریستی نیز از 10 هزار و 600 پوند تا 16 هزار و 400 پوند است و این قیمت شامل عوارض و مالیات می‌شود.
بنابر اعلام این شرکت، این قیمت‌ها با توجه به تعداد روزهای اقامت و تاریخ رزرو و روزهای مختص حج، متفاوت است و افزایش می‌یابد.
ایمان سامی، رئیس کمیته گردشگری دینی مصر در این باره گفت: قیمت‌هایی که شرکت هواپیمایی مصر امسال تعیین کرده است، نسبت به سال گذشته 140 درصد افزایش یافته و چطور ممکن است این مبلغ که در موسم عمره 67 درصد افزایش یافته، در موسم حج واجب دو برابر شود؟!
رئیس کمیته گردشگری دینی وضعیت کنونی را فاجعه‌بار خواند و تأکید کرد: ما تلاش می‌کنیم که با وزیر گردشگری و سحر طلعت مصطفی نماینده و رئیس کمیته گردشگری در پارلمان مصر تماس بگیریم تا برای جلوگیری از این فاجعه مداخله کنند و چگونگی خروج از این بحران را بررسی کنیم.
شرکت هواپیمایی مصر در این باره اعلام کرده بود که ظرفیت صندلی‌های این شرکت برای نقل و انتقال زائران خانه خدا به 63 هزار صندلی می‌رسد که از این تعداد حدود 40 هزار صندلی از آن با قیمت اعلام شده، ویژه زائرانی است که نامشان در قرعه‌کشی مشخص شده است.
captcha