چاره‌اندیشی برای حل مشکلات فرهنگی مردم
کد خبر: 3622015
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
امام‌جمعه تربت جام خواستار شد؛

چاره‌اندیشی برای حل مشکلات فرهنگی مردم

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین جواد طاهری گفت: شورای فرهنگ عمومی باید به حل آن دسته از مشکلات فرهنگی بپردازد که به‌عنوان آسیب‌های اجتماعی برای مردم تهدید جدی شده‌اند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد طاهری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی تربت جام در  جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تعریف و معنای فرهنگ عمومی، گفت: شورای فرهنگ عمومی باید به حل آن دسته از مشکلات فرهنگی بپردازد که به‌عنوان آسیب‌های اجتماعی برای مردم تهدید جدی شده‌اند مثل اعتیاد طلاق و... و از حالت صرف برنامه‌های دولتی خارج شود.
وی بر تشکیل کارگروهی برای بررسی پیشنهاد تولید 360 برنامه 5 دقیقه‌ای در مورد تربت جام که از شبکه استانی پخش شود، تأکید کرد.
علی رستمی، فرماندار تربت جام نیز در این جلسه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قابل توجه شهرستان در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی ــ هنری اشاره کرد، اما از عدم وجود برنامه جدی و منظم برای معرفی و ارائه این قابلیت‌ها انتقاد کرد و خواستار راه‌اندازی دبیرخانه دایمی بزرگداشت مفاخر شد.
وی ضمن تشکر از زحمات ادارات و نهادها برای برگزاری همایش‌های مختلف و تخصصی در این شهرستان از برگزاری هفته فرهنگی در آینده نزدیک در مرکز استان خبر داد و گفت: مسئولان شهرستان برنامه‌ریزی کنند که جزء اولین شهرستان‌هایی باشند که در این طرح شرکت می‌کنند.
رستمی بیان کرد: امسال با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام همایش تخصصی در خصوص معضلات و آسیب‌های اجتماعی تربت جام برگزار می‌شود.
همچنین فیاض دبیر جلسه و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام از تغییرکاربری تنها سینمای شهرستان و تبدیل آن به تالار همایش‌ها انتقاد کرد و گفت: اگر شهرداری پس از بازسازی ساختمان سینما قصد راه‌اندازی مجدد سینما را دارد باید تقاضای کتبی دریافت مجوز و نظارت کمیسیون‌های مربوطه را بدهد که تاکنون چنین کاری صورت نگرفته است.
فرزاد رشتی
captcha