تکمیل یادمان های شهدای گمنام گیلان تا پایان سال 96
کد خبر: 3622284
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
معاون استاندار گیلان اظهار امیدواری کرد:

تکمیل یادمان های شهدای گمنام گیلان تا پایان سال 96

گروه اجتماعی: شعبانپور بومی بودن، طراحی سنتی و هماهنگ با منطقه را ویژگی یادمان ها دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال 96 کار ساخت این یادمان ها به پایان برسد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت شعبانپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان امروز، 1 مرداد در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که در محل دفتر کار استاندار برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت یادمان های شهدای گمنام استان، اظهار کرد: برای ساخت یادمان ها از اعتبارات ملی استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه اعتبار لازم جهت ساخت یادمان های شهدای گمنام در کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها پیگیری می شود، افزود: زمین 10 هکتاری پارک موزه دفاع مقدس گیلان خارج از حوزه شهری است.

شعبانپور خواستار طراحی و زمانبندی اجرای یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت از سوی شورای شهر و شهرداری شد و تصریح کرد: فرمانداران رشت، صومعه سرا، فومن، آستانه اشرفیه، رودسر، تالش، لاهیجان، ماسال و لنگرود در کمیته های برنامه ریزی پیگیر اعتبار یادمان ها شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان اضافه کرد: در تالش، شاندرمن، ماسال و مسکن مهر رشت هنوز طراحی یادمان های شهدای گمنام صورت نگرفته است لذا شهرداران اقدام به انجام این کار کنند.

وی یادمان های آستانه اشرفیه، کلاچای، لنگرود، لاهیجان، ماسوله و تیپ میرزا کوچک را در دست اجرا دانست که تا هفته دولت تکمیل می شود و خاطرنشان کرد: یادمان های پره سر، تولم شهر، خشکبیجار و رضوانشهر جانمایی شده و در انتظار شروع عملیات اجرایی است.

شعبانپور بومی بودن، طراحی سنتی و هماهنگ با منطقه را ویژگی یادمان ها دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال 96 کار ساخت این یادمان ها به پایان برسد و بتواند شعایر اسلامی را در جامعه ترویج و گسترش دهد.

captcha