پایان ساخت بزرگ‌ترین پروژه مذهبی جهان تشیع
کد خبر: 3622305
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
پلارک خبر داد:

پایان ساخت بزرگ‌ترین پروژه مذهبی جهان تشیع

گروه جامعه: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اعلام این خبر که تا پایان سال پروژه صحن حضرت زهرا(س) به اتمام می رسد، گفت: پروژه توسعه حرم امامین عسکریین نیز به زودی آغاز می‌شود.

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه آخرین مراحل ساخت صحن حضرت زهرا(س) در حال انجام است، اظهار کرد: پایان سال جاری پایان ساخت پروژه بزرگ صحن حضرت زهرا(س) در جوار حرم حضرت علی(ع) خواهد بود.

وی اعلام کرد: این صحن یکی از بزرگ پروژه های مذهبی جهان اسلام در کم ترین زمان با حداقل قیمت ساخته شده است و این نشان از مدیریت جهادی و انقلابی است که تحت نظر مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

پلارک افزود: این پروژه در کم تر از پنج سال و حداقل قیمت یعنی متری 5 میلیون تومان با ویژگی های خاص خود ساخته شده است و در یکی از مناسبت های مذهبی پایان سال این پروژه افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پایان سال، پایان پروژه ساخت صحن حضرت زهرا(س) است بر همین اساس افرادی که علاقه مند به مشارکت در ساخت این پروژه هستند تا پایان سال فرصت دارند وجوه نقدی خود را به شماره حساب ویژه این پروژه واریز کنند و پس از پایان این پروژه دیگر وجهی برای این پروژه دریافت نخواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در پاسخ به این سؤال که آیا کمبود بودجه برای ساخت این صحن وجود دارد؟ گفت: بودجه مردمی برای ساخت این پروژه کم داریم و از منابع دیگر ستاد خرج کرده ایم و امیدواریم بتوانیم تا زمان باقی مانده تا پایان سال کمک‌های مردمی را نیز دریافت و جایگزین هزینه های مصرف شده کنیم.

وی اعلام کرد: امروز عازم عراق هستیم تا طرح توسعه حرم امامین عسکریین را با دیوان وقف شیعه عراق امضا کنیم که بر اساس این طرح حرم به 20 برابر اندازه کنونی و از چهار طرف توسعه پیدا می کند و شامل صحن، شبستان و فضاهای اقامتی و رفاهی برای زائران در داخل حرم پیش بینی شده است.

پلارک افزود: این طرح با مشارکت مردم ایران و همکاری مسئولان و مردم عراق اجرایی می شود و مسئولان عراقی وظیفه تملک زمین‌های اطراف حرم را که هزینه آن هم بسیار زیاد است بر عهده دارند، نقشه های این طرح از قبل آماده شده است و ستاد بازسازی مسئولیت اجرای آن را بر عهده داشت.

وی تصریح کرد: اکنون از نظر امنیتی در سامرا هیچ مشکلی وجود ندارد و با نصب ضریح و بازسازی حرم که در اثر حمله تروریستی تخریب شده بود، اکنون وارد فاز سوم یعنی اجرای طرح توسعه حرم شده ایم.

captcha