بصیرت در معنای خاص، دشمن‌شناسی است
کد خبر: 3622335
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

بصیرت در معنای خاص، دشمن‌شناسی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بصیرت یک معنای عام دارد که خداشناسی، پیغمبرشناسی، راه‌شناسی، راهنماشناسی، نعمت‌شناسی و وظیفه‌شناسی است و یک معنای خاص که در نهج‌البلاغه نیز بیشتر مدنظر است، دشمن‌شناسی است، تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) در حدیثی فرمود، بعد از خودم دو نگرانی دارم، اول بعد از اینکه راه را که پیدا کردید آن را گم کنید و دوم فتنه‌های گمراه‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، سید احمد خاتمی روز گذشته در حسینیه حداد بندرلنگه در جمع مردم این شهرستان، افزود: بصیرت یک معنای عام دارد که خداشناسی، پیغمبرشناسی، راه‌شناسی، راهنما‌شناسی، نعمت‌شناسی و وظیفه‌شناسی است و یک معنای خاص که در نهج‌البلاغه نیز بیشتر مدنظر است دشمن‌شناسی است .

وی با اشاره به خطبه 173 نهج‌البلاغه، اظهار کرد: امام علی(ع) در این خطبه که در جنگ صفین نیز گفته شده است، فرمودند؛ شما مواجه‌اید با دشمنی که اهل نماز و قرآن است و رزم در این عرصه تفاوت دارد با جنگ با کفار، در آن عرصه مرکب و شمشیر برای رزم  کافی است اما این عرصه سه چیز می‌خواهد که تنها شمشیر و مرکب نیست این عرصه بصیرت، مقاومت و شناخت مواضع حق را می‌خواهد .

خاتمی با بیان اینکه بصیرت یک معنای عام دارد که خداشناسی، پیغمبرشناسی، راه‌شناسی،‌ راهنماشناسی، نعمت‌شناسی وظیفه‌شناسی است و یک معنای خاص که در نهج‌البلاغه نیز بیشتر مدنظر است، دشمن‌شناسی است، تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) در حدیثی فرمود، بعد از خودم دو نگرانی دارم، اول بعدازاینکه راه را که پیدا کردید آن را گم کنید و دوم فتنه‌های گمراه‌کننده است .

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در زمان ما نیز فتنه‌ها به دو طریق هستند، فتنه‌های کمونیستی اول انقلاب که پیچیده نبود و مثل آب خوردن فتنه‌هایشان جمع شد و برخی فتنه‌ها مثل منافقین و گروهک فرقان که فتنه کور بودند ولی برخی نیز همچنان در دفاع از آن‌ها ماندند تا مردند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه تصریح کرد: دلیل تخریب سپاه این است که مثل خاری در چشمان دشمنان اسلام است و گناه سپاه این است که غیرت دین را با ۶ موشک به قلب دیرالزور و مقر داعش کوبید و گناه شورای نگهبان این است که در تنگه نظام ایستاده و نمی‌گذارد دشمن از این تنگه رد شود .

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه فتنه ۸۸ با هدف زمین زدن ولایت طراحی شده بود برخی خواص نفهمیدند ولی عموم مردم فهمیدند و در روز نه دی، مردم بصیرت خود را نشان دادند و آمدند به میدان انقلاب و شعار این‌همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده را سر دادند، اضافه کرد: فتنه ۸۸ ریشه‌دار بود و با هدف براندازی نظام طراحی شده بود، فتنه‌گران می‌خواستند ولی‌فقیه نباشد و سرکرده منافقین در این همایش اخیر در فرانسه گفت، ما شعارهای ضد ولایت‌فقیه را در زبان فتنه‌گران گذاشتیم .

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: قصه فتنه ۸۸، قصه نقشه برای سقوط نظام ولایی بود که برخی هنوز هم نفهمیدند و یا باور ندارند، نماینده‌ای که می‌گوید شما تا کی فتنه را مطرح می‌کنید، می‌گوییم ما تا زمانی که فتنه‌گری است و این فتنه‌گری خط قرمز است اگر می‌خواهند بحثش نباشد سران فتنه و زیرمجموعه آن‌ها هم توبه کنند .

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: پس از گذشت ۳۰ سال اهل بصیرت می‌توانند پرچم‌دار انقلاب باشند، دشمن یک هدف در خارج کشور و یک هدف در داخل کشور دارد .

امام‌جمعه موقت تهران بیان کرد: هدف دشمن در داخل کشور کشیدن فرش از زیر پای ایران و هرجا که فکر ایران و فرهنگ ایران در آنجا نافذ باشد وجود دارد و به هر طریق می‌خواهند این فکر نباشد و این کار را نیز در گذشته با بحرین کردند .

وی همچنین به وضعیت کنونی کشور آمریکا پرداخت و اظهار کرد: در داخل نیز دشمن نقشه نفوذ دارد که  تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفت؛ استراتژی ما در ایران تغییر در درون است و مقام معظم رهبری نیز بارها این مسئله نفوذ را مطرح کرده‌اند، دشمنان بر این عقیده هستند که کاری کنند که باورهای دینی رنگ ببازد .

امام‌جمعه موقت تهران در پایان گفت: بصیرت این است که نقشه را بفهمیم و بفهمیم راه همراهی با ولایت کدام است، توجه داشته باشید در عرصه نفوذ چه‌بسا کسانی از عوامل نفوذ خودشان متوجه نباشند و اینان با کسانی که متوجه هستند فرق دارند.

captcha