برگزاری نشست «از مشروطه تا نهضت جنگل» در رشت
کد خبر: 3622496
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
رئیس سازمان فرهنگی شهرداری رشت خبر داد:

برگزاری نشست «از مشروطه تا نهضت جنگل» در رشت

گروه اجتماعی: حسنی تصریح کرد: به‌مناسبت روز مشروطه نشستی با عنوان «از مشروطه تا نهضت جنگل» در تالار گفتمان شهرداری رشت با حضور اساتید دانشگاه و مسئولان شهری برگزار می شود.

علیرضا حسنی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به اینکه این سازمان با تدوین برنامه های ویژهای به استقبال فصل تابستان رفته است، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاههای مختلف هنری در گالری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و مشارکت در برگزاری جشنواره های متنوع از جمله این برنامه هاست.

وی با تاکید بر مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت در اجرای نمایشها و تئاترهاس مختلف و اجرای موسیقی  محلی، افزود: تلاش سازمان در جهت برگزاری برنامه های فرهنگی متنوع به اوقات فراغت خانواده ها معطوف شده است.

حسنی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین اهداف این سازمان در فصل تابستان پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه های کارشناسی شده و هدفمند است، گفت: این سازمان با هدف ایجاد نشاط در خانواده ها در اجرای برنامه زنده دوبلاژ انیمیشن در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) و نیز جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشت.

این مسئول فرهنگی نگاه خلاقانه در تدوین برنامه های اجتماعی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: این سازمان با ارائه برنامه های هدفمند در راستای ارتقای نشاط اجتماعی جامعه و تزریق شادابی در لایه های جامعه حرکت می کند و برای تحقق این مهم این سازمان در برگزاری جشنواره هایی چون جشنواره کودک و عفاف و حجاب مشارکت داشت.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت پخش آیتمهای نمایشی، صحبت با هنرمندان، گزارش مردمی و سرودها و آوازهای محلی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و متذکر شد: تجلیل از هنرمندان برجسته و مفاخر شهر رشت در هفته کرامت، مشارکت در برگزاری جشن روز دختر، برگزاری جشن محلات در 6 محله و... از مهم ترین برنامه های این سازمان همزمان با هفته کرامت است.

وی با اشاره به برنامه های تابستانه حوزه اجتماعی این سازمان، تصریح کرد: به مناسبت 14 مرداد، روز مشروطه نشستی با عنوان «از مشروطه تا نهضت جنگل» در تالار گفتمان شهرداری رشت با حضور اساتید دانشگاه و مسئولان شهری برگزار می شود.

حسنی افزود: در این مراسم از بزرگان ادب و هنر استان تقدیر می شود و ضمنا با مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه های ملی استان در خانه میرزای کوچک خان جنگلی اولین نمایشگاه اسناد مشروطه و نهضت  جنگل برپا خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: طبق توافق به عمل آمده با سازمان اسناد و کتابخانه های ملی استان گیلان در هر فصل از یک نمایشگاه با محوریت اسناد تاریخی در خانه میرزا رونمایی می شود.

وی همچنین از ایجاد تالار مشاهیر در تالار گفتمان شهرداری رشت و نیز تقدیر از فرهیختگان رشت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای اجرایی شدن این برنامه پیشنهادها در حال بررسی است.

captcha