کمک به عدالت اجتماعی؛ رویکرد سند آموزش مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای
کد خبر: 3622514
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
قلاوند مطرح کرد:

کمک به عدالت اجتماعی؛ رویکرد سند آموزش مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با اشاره به این‌که تثبیت جامعه روستایی و کمک به عدالت اجتماعی رویکرد سند آموزش مهارتی است، اظهار کرد: در سال‌جاری ۳۰۰ هزار ساعت نفر برای آموزش عشایری و ۵۰۰ هزار نفر ساعت برای آموزش روستاییان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، به‌مناسبت گرامیداشت هفته مهارت، جشنواره «خیریه غذا» امروز دوشنبه، دوم مردادماه در مرکز شماره دو آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران خرم‌آباد برپا شد.
رحمان قلاوند، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران، گفت: در بخش آموزش‌های آزاد غیردولتی و با همکاری یکی‌از مؤسسات خیریه جشنواره غذا برپا شده است.
وی در خصوص هدف از برپایی این جشنواره افزود: آشنایی با فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای و طبخ غذای سنتی و ترویج این آموزش‌ها از اهداف برپایی این جشنواره غذا است، کمااینکه درآمد حاصل از این جشنواره صرف مؤسسات خیریه و مستمندان می‌شود.
 قلاوند تصریح کرد: یکی‌از فعالیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای توجه حداکثری به واگذاری‌های دولتی به بخش خصوصی است کمااینکه تمام افراد در این جشنواره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در بخش غیردولتی ارائه می‌دهند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان یکی‌از مهم‌ترین وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای را آموزش افراد بیکار و توانمند کردن آنها و کمک به ارتقای اشتغال دانست و عنوان کرد: در هفته منتهی به ششم مردادماه، اهمیت و جایگاه فنی و حرفه‌ای با حضور در مساجد، مصلاها، صدا و سیما و رسانه‌ها بیان می‌شود.
وی با بیان این‌که امروز رفتن به‌دنبال تحصیلات آکادمیک درمان کننده مشکلات نیست، تصریح کرد: تراکم افراد بیکار با تسهیلات دانشگاهی و آکادمیک نشان می‌دهد که نباید اشتغال را در تحصیلات دانشگاهی دنبال کنیم این در حالی‌است که آموزش‌های دانشگاهی و کلاسیک زمان‌بر است.
قلاوند اضافه کرد: دوره‌های مهارت فنی و حرفه‌ای کوتاه‌مدت هستند کمااینکه امسال برای ۳۰ هزار نفر تدارک مهارت آموزش دیده شده است.
 مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای لرستان با اشاره به این‌که ما دو نوع آموزش داریم، اظهارکرد: یک نوع آموزش آموزش رسمی است که از سن خاصی شروع می‌شود و افراد با طی پله2های  خاص به مدارج دست پیدا می‌کنند و یک‌سری آموزش‌ها غیررسمی هستند این در حالی‌است که در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیاز است که کارآموزان با استفاده از تجهیزات دانش تئوری را در عرصه عملی پیاده کنند.
وی عنوان کرد: اعتبار لازم برای تامین تجهیزات آموزشی فنی و حرفه‌ای ضرورت دارد و آموزش افراد از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیازمند منابع است.
قلاوند عنوان کرد: در راستای اصل ۴۴ و واگذاری فعالیت‌های دولتی به بخش خصوصی ۵۰ تا ۶۰ درصد فعالیت‌های آموزشی از طریق واگذاری به بخش خصوصی انجام می‌شود این در حالی‌است که فضاهای آموزشی که در اختیار بخش خصوصی است استیجاری هستند.
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با اشاره به این‌که تثبیت جامعه روستایی و کمک به عدالت اجتماعی رویکرد سند آموزش مهارتی است، افزود: در سال‌جاری  ۳۰۰ هزار ساعت نفر برای آموزش عشایری و ۵۰۰ هزار نفر ساعت برای آموزش روستاییان در نظر گرفته شده است.
captcha