از تشکیل اتحادیه مشترک مؤسسات قرآنی استان مرکزی تا رونمایی از 6 هزار جلد قرآن
کد خبر: 3622739
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
شفیعی تشریح کرد:

از تشکیل اتحادیه مشترک مؤسسات قرآنی استان مرکزی تا رونمایی از 6 هزار جلد قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های این مرکز از رونمایی از 6 هزار جلد قرآن و تشکیل اتحادیه مؤسسات قرآنی مشترک تبلیغات اسلامی و ارشاد در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، دوم مرداد در جلسه هماهنگی فعالیت‌های قرآنی که با حضور کارشناسان قرآنی ادارات تابعه برگزار شد گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در امور قرآنی اولویت دارد اما باید نظارت کافی هم وجود داشته باشد.
وی اظهار کرد: امسال 300 میلیون اعتبار در حوزه قرآنی اعتبار پیش بینی شده است که 200میلیون تومان از محل اعتبارات فصل 5 اداره‌کل و 100میلیون هم به واسطه عقد تفاهم نامه با سازمان دارالقرآن تأمین می‌شود. 
حجت‌الاسلام شفیعی ادامه داد: از ابتدای سال جاری فعالیت قرآنی با برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ آغاز شد، طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» با برگزاری 75 کلاس قرآنی و شرکت 5هزار نفر از معتکفان در مسابقات، طرح «با قرآن در رمضان» با اعتباری بالغ بر 40میلیون و 800هزار تومان، برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی، طرح قرآنی «1451» از جمله اقدامات دارالقرآن است.
وی افزود: یکی از برنامه اجرایی امسال دوره آموزش عمومی، متوسطه و تخصصی قرآن در رشته‌های مختلف است این دوره دارای 50 کلاس است که 7هزار متقاضی اقشار مختلف شهر و روستا را تحت پوشش آموزش قرار می‌دهد. کلاس‌های آموزش عمومی مقدمه برگزاری دوره تربیت معلم است. 
این مقام مسئول ادامه داد: پرورش استعدادهای قرآنی از اهداف جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) است، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور سال گذشته10میلیون تومان اعتبار برای این جشنواره تخصیص داد. 
حجت‌الاسلام شفیعی اضافه کرد: در قالب طرح قرآن درخانه قرعه کشی جزء 8 ، مردادماه انجام شد، نیمه دوم سال نیز جزء 9 اجرایی می‌شود.
وی تصریح کرد: ادغام اتحادیه مؤسسات قرآنی از هفته اول مردادماه اجرایی می‌شود. در استان دو اتحادیه مؤسسات قرآنی مردم نهاد با مجوز سازمان دارالقرآن و اتحادیه تشکل‌های قرآنی با مجوز ارشاد فعالیت دارند. نوبت ادغام استان مرکزی شهریورماه امسال است اما در حال رایزنی با تهران هستیم این زمان در هفته اول مرداد انجام شود و از هفته دوم مهرماه اتحادیه مشترک با حضور مدیران مؤسسات ارشاد و تبلیغات اسلامی  تشکیل شود. 
حجت‌الاسلام شفیعی ادامه داد: برگزاری دوره تربیت معلم از اولویت‌های دارالقرآن است، نظارت بر برگزاری دوره‌ها و ارزیابی سؤالات باید با جدیت بیشتری دنبال و بر کیفیت و فن بیان معلمان تأکید شود.   
وی افزود: استان در حوزه روخوانی و روانخوانی اشباع شده است مگر در بخش‌های خاص و جدید. استان 15 داور حفظ قرآن مورد تأیید تهران دارد. مؤسسات در حوزه صوت و لحن، مفاهیم و حفظ باید بیشتر کار کنند. تربیت مدرس تجوید، حفظ و مفاهیم از دیگر برنامه‌های اجرایی است. 
مسئول دارالقرآن‌الکریم استان خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از پایان تابستان با برگزاری دوره تربیت معلم ویژه روحانیون از ظرفیت روحانیون مستقر برای آموزش قرآن استفاده کنیم. هر روحانی در روستا می‌تواند معلم قرآنی کودکان و نوجوانان باشد و استعدادهای درخشان قرآنی را شناسایی کند. 
وی با اشاره به ادامه کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی در نیمه دوم سال، ارتقای بازآموزی معلمان و تربیت بیش از30 افسر نیروی انتظامی، اظهار کرد: تا پایان شهریورماه 6هزار جلد قرآن رونمایی می‌شود. 2هزار جلد با همکاری و حمایت بیمه آسیا تا دو هفته آینده رونمایی می‌شود، 4 هزار جلد دیگر نیز پایان شهریور رونمایی می‌شود. 
مسئول دارالقرآن الکریم استان مرکزی در پایان اظهار کرد: کارشناسان قرآنی تا زمانی که از تأمین ساختمان و نیروی انسانی متقاضی ثبت مؤسسه قرآنی اطمینان حاصل نکردند نباید مجوز ثبت مؤسسه بدهند این افراد را باید به سمت احداث خانه قرآنی شهری کرد.سازمان دارالقرآن تعهدی برای تأمین فضای فیزیکی مؤسسات ندارد.
captcha