آیات قرآن در متون آموزشی حوزه جای خواهد گرفت
کد خبر: 3622764
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶

آیات قرآن در متون آموزشی حوزه جای خواهد گرفت

گروه فعالیت‎های قرآنی: رئیس دفتر تدوین متون حوزه‎های علمیه از افزایش استفاده از آیات قرآن و روایات در متون علمی از جمله ادبیات در متون جدید حوزه خبرداد.

به گزاخبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین جزایری عصر امروز در مراسم اختتامیه هشتمین اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استانی با مدیران ستادی که در قم برگزار شد، گفت: یکی از فعالیت‎های مهم در تالیف متون جدید حوزه، انجام این تغییرات با محوریت قرآن و روایات است.
وی افزود: محوریت قرآن وروایات به صورت هدفمند در حد توان در تولید و بازسازی متون درسی  در نظر گرفته شده است.
رئیس دفتر تدوین متون درسی حوزه‎های علمیه بیان کرد: حساسیت‎های متن در حوزه نسبت به مجامع آموزشی دیگر بسیار بیشتر است.
وی گفت: تهیه و تدوین متون درسی از وظایف اصلی دفتر است؛ در این عرصه چند فعالیت انجام می شود از جمله اینکه در سال جاری برای 50 عنوان درسی، تولید محتوا و ارایه کتاب انجام می‎شود.
وی  بیان کرد: تولید متون متناسب با تحصیلات طلاب، تغییر متون با حفظ عناوین دروس، بازسازی وبهسازی متون از جمله در سیوطی با  بیش از 1000 ساعت کارعلمی، اضافه کردن تمارین به این کتاب از آیات و روایات و... از دیگر اقدامات این دفتر بوده است.
وی گفت: کتاب اختبار وتثبیت نیز منتشر شده است؛ برخی از کتب مثل تجوید تجدید چاپ شد و حجت الاسلام شهیدی نیز که این کتاب را نوشته است از این چاپ دوم بسیار استقبال کرده است.
جزایری اظهارکرد: کتاب های کمک آموزشی از دیگر فعالیت های این دفتر است که امسال برای اولین بار کتابی به عنوان کارگاه های صرف تولید شده است.
وی افزود: کتاب استاد و راهنمای تدریس، امسال تولید و چاپ می شود ؛در این تدوین تلاش بوده است که از عقل جمعی حداکثر بهره برداری انجام شود؛ در این زمینه از ابتدای ‎سال تا کنون 10 کارگاه با حضور صاحب نظرات و صاحبان اثر برگزار شده است.
رئیس دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه بیان کرد: در تلاش هستیم که اجماع نسبی نخبگان هر علمی را فراهم کنیم؛ تفکیک کتاب های سیکل و دیپلم و دانشگاهی، رعایت سرفصل‎های مصوب شورای عالی و شورای گسترش، سختگیری در استفاده همکاران و .... از دیگر فعالیت‎های این دفتر بوده است.
وی گفت: ایجاد تالار گفتگوی علمی در حوزه علوم مختلف از جمله فعالیت این دفتر است که در آینده تالارهای گفتگو توسعه خواهد یافت؛ در این زمینه تالار گفتگوی صرف ایجاد شده است و مباحث علمی در زمینه علوم مختلف توسعه خواهد یافت.
captcha