ساخت تربت‌خانه در بقعه بی‌بی گرامیه ماهان
کد خبر: 3622769
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹

ساخت تربت‌خانه در بقعه بی‌بی گرامیه ماهان

گروه اجتماعی: سرپرست نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه شهر ماهان با تشریح روند عملیات عمرانی در بقعه متبرکه بی‌بی گرامیه گفت: عملیات ساخت تربت‌خانه بقعه متبرکه در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، اتحاد محرم‌زاده، سرپرست نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه شهر ماهان گفت: بقعه متبرکه بی‌بی گرامیه در منطقه کوهستانی کاظم‌آباد واقع شده است که در ایام تعطیلات آخر هفته با توجه به طبیعت گردشگری شهر ماهان میزبان زائرین و مجاورین است.
وی با تشریح روند اقدامات اجرایی در این بقعه افزود: ساخت تربیت خانه بقعه متبرکه با مساحت 170 متر مربع در حال اجراست و در آینده نزدیک گنبد فلزی آن با وزن 14 تن در ارتفاع 9 متر مربع بر روی تربت خانه نصب خواهد شد.
محرم‌زاده جدول گذاری یک هزار متر مربع از صحن بقعه و ایجاد فضای سبز جهت خدمات به گردشگران را از جمله فعالیت‌های اجرایی عنوان کرد.
‌وی به اعتبارات اختصاص یافته به طرح‌های عمرانی و مشارکت خیرین بقعه‌ساز اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای طرح مؤدت و اعتبارات سازمانی اوقاف، تا کنون اقدامات مهمی جهت توسعه طرح‌های عمرانی انجام شده است.
‌محرم‌زاده تأکید کرد: رایزنی‌هایی  با بخشداری شهر ماهان درباره تسطیح و آسفالت 7 کیلومتر از راه خاکی مسیر بقعه در دست اقدام می‌باشد.
منبع: روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان
captcha