مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در سیرجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3622770
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱

مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در سیرجان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمان گفت: مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سوم تا پنجم مرداد‌ماه سال جاری در شهرستان سیرجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام مختار یعقوبی، سرپرست اداره قرآنی اوقاف و امورخیریه کرمان به برگزاری مرحله استانی رقابت‌های چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از سوم تا پنجم مرداد‌ماه اشاره کرد و گفت: این رویداد قرآنی امسال برای اولین بار به میزبانی شهرستان  سیرجان برگزار می‌شود.
وی افزود: این دوره از مسابقات ویژه رده سنی بزرگسال در یازده رشته قرآنی با رقابت  370 نفر منتخب مرحله شهرستانی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام یعقوبی  با اشاره به اینکه مسابقات قرآن‌ کریم سازمان اوقاف یکی از معتبرترین مسابقات سراسری در سطح کشور می‌باشد تصریح کرد: این مسابقات در 3 مرحله رسمی برگزار می‌شود که در مرحله شهرستانی توسط ادارات اوقاف، در مرحله استانی توسط ادارات کل و در مراحل کشوری و بین‌المللی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.
وی از امضای ‌نامه همکاری اوقاف با اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با موضوع قرآنی خبر داد و تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در رده‌های دانش‌آموزی طبق تفاهم‌نامه همکاری توسط اداره کل آموزش و پرورش انجام ‌شود و در حال حاضر این رقابت‌ها در حال برگزاری است.
 یعقوبی همچنین از تشکیل  کلاس‌های  مرحله ششم طرح تربیت حافظان قران خبر داد و افزود: علاقه‌مندان جهت حضور در کلاس‌های این طرح می‌توانند به ادارت اوقاف سراسر استان کرمان مراجعه کنند.
منبع: روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان
captcha