ترسیم موضوعات ارزشی در تلفیقی زیبا از هنر قالیبافی، حجم و نور
کد خبر: 3623062
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
ابوالفضل شاهی:

ترسیم موضوعات ارزشی در تلفیقی زیبا از هنر قالیبافی، حجم و نور

گروه هنر: ترکیب هنر قالیبافی، هنر حجم و هنر نور، بانی هنر جدیدی شده که من در آن موضوعات ارزشی را تصویرگری می‌کنم.

ابوالفضل شاهی، نقاش و خوشنویس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره فعالیت‌های اخیر خود بیان کرد: اخیراً تمرکز خود را بر روی هنری معطوف کرده‌ام که خود مبدع آن هستم. در این هنر، من هنر قالیبافی را با هنر حجم و نور ترکیب کرده‌ام تا بتوانم زیبایی را به وجود آورم که تا به امروز دیده نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که در این هنر جدید، می‌توان برداشت‌های دینی و قرآنی نیز داشت؟ گفت: در هر هنری هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم می‌توان موضوعات ارزشی را مد نظر قرار داد، اما به‌شخصه ترجیح من این است که موضوعات مورد نظر را با زبانی جدید در کارم تصویر کنم.

این هنرمند ادامه داد: برای مثال در هنر جدیدی که آن را انجام می‌دهم باورهای مذهبی خود را در قالب گنبدهایی که به روی آن نور تابیده و به نوعی نشان‌دهنده باورهای توحیدی است را مدنظر قرار می‌دهم، البته باورم این است که این شکل از کار برای مردم نیز جذابیت بیشتری دارد.

وی در پایان یادآور شد: این روزها کمتر فرصت می‌کنم که به نقاشی و خوشنویسی بپردازم و بیشتر وقتم را در این هنر جدید به خود اختصاص داده‌ام. امیدوارم در سال جاری بتوانم نمایشگاهی از کارهای جدیدم را برپا کنم.

captcha