نام «سیمیندخت وحیدی» در سال‌های سخت انقلاب می‌درخشد
کد خبر: 3623163
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
حدادعادل:

نام «سیمیندخت وحیدی» در سال‌های سخت انقلاب می‌درخشد

گروه ادب: رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مراسم تجلیل از سیمیندخت وحیدی گفت: نام این بانوی شعر انقلاب در سال‌های سخت انقلاب در اذهان مانده و می‌درخشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سی و هفتمین مراسم شب شاعر همزمان با آغاز دهه کرامت با تجلیل از سیمیندخت وحیدی، بانوی شعر انقلاب از سوی سازمان رسانه‌ای اوج برگزار شد.
در این مراسم که غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محسن مؤمنی شریف، رئیس حوزه هنری، حجت الاسلام سیدمحمود دعایی، محمدعلی گودینی، محمدرضا سنگری، رضا اسماعیلی، حسی اسرافیلی، علی محمد بشارتی و جمعی از شاعران انقلابی حضور داشتند، حدادعادل با بیان اینکه هنر جنسیت نمی‌شناسد، بیان کرد: زنان امروز در تمام عرصه‌ها می‌درخشند و به ویژه در عرصه هنر، فرهنگ و ادب حضوری مؤثر دارند و احساسات زنانه در هنر به خوبی نمایان است.
وی افزود: در میان بانوان، نام دو بانوی شاعر بیش از پیش برای ما امیدآفرین بود، که آن دو نفر سپیده کاشانی و سیمیندخت وحیدی است و در سال‌های انقلاب و پس از آن با کلام ارزشمند و فصیح خود توانستند در جوانان انقلابی اثرگذار باشند و از این روست که نام این دو بانو در ذهن‌ها ماندگار شده است.
حدادعادل با بیان اینکه این بانوی انقلابی همواره مدافع انقلاب بوده است، بیان کرد: یادم هست در آغازین روزهای پیروزی انقلاب، که در رادیو فعالیت می‌کردم، فضای شعر با وجود محدودیت‌هایی که داشت، اما شعرهای این بانو، زبانزد بود و با اعتماد کامل از شعرهای ایشان استفاده می‌کردیم.
وی در ادامه به فعالیت‌های سیمیندخت وحیدی اشاره کرد و گفت: وی در طی این سال‌ها شاگردان بسیاری را تربیت کرده و راهنمای آنها بوده است، همچنین بانوان جوان بسیاری را به سمت شعر انقلابی رهنمون شده و در کسوت معلمی نقش مؤثری را ایفا کرده است.
سودابه امینی، نویسنده در ابتدای این مراسم، یادداشتی را درباره واکاوای شعر انقلابی قرائت کرد و سپس تعدادی از شاعران جوان به خاطره‌گویی و تقدیر از سیمیندخت وحیدی پرداختند.
یادآور می‌شود، 14 بانوی شاعر و نویسنده از جمله نفیسه سادات‌موسوی، عارفه دهقانی، سارا عرفانی، مریم کرباسی، نغمه مستشار نظامی، فاطمه ثانی‌راد، افسانه غیاثوند، اعظم سعادتمند، سودابه امینی، انسیه موسویان، عالیه مهرابی و... آثار خود را به مناسبت برگزاری پاسداشت بانوی شعر انقلاب به وی تقدیم کردند و در پایان نیز از این بانوی شاعر با هدایایی تجلیل شد.

captcha