اختلاف نظر در مجلس اعلای اسلامی عراق؛ دلیل کناره‌گیری عمار الحکیم
کد خبر: 3623327
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
ماجد غماس در گفت‌و‌گو با ایکنا عنوان کرد:

اختلاف نظر در مجلس اعلای اسلامی عراق؛ دلیل کناره‌گیری عمار الحکیم

گروه بین‌الملل: نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در ایران با اشاره به دلایل کناره‌گیری عمار الحکیم از ریاست این مجلس گفت: اختلاف نظر میان گروه‌های عراقی در نحوه اداره این نهاد عراقی در این مسئله تأثیرگذار بوده است.

اختلاف نظر در مجلس اعلای اسلامی عراق؛ دلیل کناره‌گیری عمار الحکیم/ تفرقه در انتظار احزاب شیعی
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ، مجلس اعلای اسلامی عراق در روزهای اخیر شاهد تحولاتی از جمله کناره‌گیری عمار الحکیم از ریاست این مجلس بوده است.
ماجد غماس، نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در ایران در گفت‌و‌گو با ایکنا تحولات اخیر این مجلس را مورد توجه قرار داد و گفت: مسائلی وجود داشته است که منجر به این اقدام از سوی عمار الحکیم و استعفای وی از ریاست این مجلس شد.
وی توضیح داد: وجود اختلاف نظر میان گروه‌های عراقی در نحوه اداره مجلس اعلای اسلامی عراق، چگونگی تعامل با مسائل مختلف از جمله مسائل مربوط به شورای نمایندگان مجلس اعلا و انتخابات این شورا، عمار حکیم را بر این داشت تا به رهبران عراقی در شورای نمایندگان اجازه دهد بدون حضور او در ارتباط با سرنوشت این مجلس نقش‌آفرینی کنند تا بدین وسیله از اتهاماتی که در داخل یا خارج از مجلس بود مبنی بر این که سید حکیم اجازه نقش‌آفرینی به دیگران را نمی‌دهد، تبری جوید.
وی در ادامه تصریح کرد: ما معتقدیم کناره‌گیری عمار الحکیم، اختلاف و تفرقه میان احزاب شیعه عراق را بیشتر می‌کند؛ اما امید داریم این تصمیم سازنده باشد و موجب جذب گروه‌های جوان عراقی به صحنه سیاست شود.
زمینه برای نقش‌آفرینی کردستان عراق مناسب است
غماس با بیان این که این تصمیم برای جبران کمبودها گرفته شده است، گفت اکنون زمینه برای همه گروه‌ها از جمله اقلیم کردستان مناسب است تا وارد میدان شده و نقش‌آفرینی کنند.  
نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در ایران در ارتباط با همه‌پرسی برای استقلال کردستان عراق در شرایط کنونی گفت: من خواستار بازبینی در مسئله همه‌پرسی هستم به ویژه در وضعیت کنونی و با توجه به نبرد با داعش؛ زیرا ما معتقدیم این مسئله استقلال‌طلبی‌های دیگری را در پی دارد و دشمنان از این امر سوء استفاده خواهند کرد.
وی با بیان این گروه‌های مختلف سیاسی نظرات متفاوتی در ارتباط با همه پرسی استقلال کردستان دارند، گفت: استقلال حق ملت کرد است؛ اما بسیاری از مسائل و مشکلات بدون استقلال‌‌طلبی برطرف می‌شود. ما از ملت کرد برای دستیابی به عراق واحد کمک می‌گیریم و برای آنها زندگی در رفاه می‌خواهیم.
 

captcha