جشنواره «تئاتر رضوی» نقطه عطف هنرهای ارزشی
کد خبر: 3623352
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
علی نصیریان:

جشنواره «تئاتر رضوی» نقطه عطف هنرهای ارزشی

گروه هنر: بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران، جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» را نیاز کشور در حوزه ارزش‌های دینی و نقطه عطف هنر دینی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از ستاد خبری دوازدهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی»،علی نصیریان اظهار کرد: جشنواره «تئاتر رضوی» اتفاق مبارک و خوبی در زمینه هنر بوده که دلیل موفقیت آن، نام امام رضا(ع) در این رویداد فرهنگی هنری است.

وی با بیان اینکه همیشه نسبت به مردم خراسان و ولی نعمت ایرانیان حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) ارادت خاصی دارم، اضافه کرد: باعث خوشحالی است که مردم خطه‌ای فرهنگ دوست و پشتیبان تئاتر در کشور، برای بار دیگر میزبان جشنواره‌ای ملی هستند.

نصیریان گفت: البته افتخار داوری در جشنواره «تئاتر رضوی» در دوره‌های قبل را داشته‌ام و همیشه خاطرات خوبی از حضور در میان مردم خراسان دارم، اما به دلیل مشغله کاری و فعالیت در تئاتر به کارگردانی شهاب حسینی، از شرکت در این دوره از جشنواره معذورم.

بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران ضمن ابراز رضایت از پویایی جشنواره «تئاتر رضوی» افزود: توجه به برنامه‌های ملی و فرهنگی را نیاز نسل جوان در ارتقای ارزش های هنری و دینی است و به هر میزان که در زمینه ارتقای سطح کیفی و کمی تئاتر گام برداشته شود، کم بوده و بیشتر باید تلاش شود چرا که جنبه‌های مثبت این هنر دیرینه، غیر قابل انکار است.

وی ضمن تأکید بر رویکرد مثبت به هنر تئاتر، ادامه داد: البته شاید برخی دیدگاه‌ها نسبت به تئاتر منفی باشد اما اثرگذاری اجراهای قوی بر کسی پوشیده نیست و ارائه آثار فاخر، بازخورد گسترده‌ای می تواند بر مخاطبان داشته باشد.

نصیریان با بیان اینکه جشنواره «تئاتر رضوی» فرصت رقابت سازنده‌ای را برای جوانان فراهم آورده است، تصریح کرد: خوشحالم که امروز هنرمندان کشور، با شنیدن نام امام رضا(ع) به تکاپو افتاده و بهترین آثار خود را به جشنواره ارسال می کنند تا در رقابتی سازنده آثار فاخری را به مخاطبان خود ارائه دهند.

وی ضمن اشاره به خاطرات خود از داوری جشنواره «تئاتر رضوی» و حضور در خراسان شمالی، مردم این استان را فرهنگ دوست، میهمان‌نواز و خون گرم توصیف کرد و گفت: همیشه تئاتر در بجنورد با استقبال بی‌نظیری روبرو می‌شود و این نشان از فرهنگی غنی و توجه به هنر در میان مردم خراسان شمالی است.

یادآور می‌شود؛ دوازدهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» ٨ تا ١١ مردادماه ١٣٩٦ در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

captcha