کاهش 100 میلیارد تومانی اعتبارات قرآنی در لایحه بودجه 96
کد خبر: 3623381
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

کاهش 100 میلیارد تومانی اعتبارات قرآنی در لایحه بودجه 96

گروه فعالیت های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن کشور با بیان اینکه 95 درصد بودجه قرآنی سال گذشته پرداخت نشده است، گفت: بودجه قرآنی 200 میلیارد تومانی سال 96 نیز در مجلس به 100 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن کشور امروز در همایش استانی تجلیل از معلمان و مدیران تشکل های قرآنی گیلان که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: طی 12 سال گذشته 70 هزار نفر در آزمون های تخصصی حفظ قرآن کریم شرکت کرده اند.

وی با اشاره به حضور پرشور بانوان در فعالیت های قرآنی، افزود: 80 درصد افراد شرکت کننده در این آزمون های تخصصی را بانوان تشکیل می دادند که نشان از علاقه‌مندی و پشتکار جدی بانوان در این امر است.

قره شیخلو با بیان اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب تعداد حافظان قرآن کریم بسیار اندک بود ولی پیروزی انقلاب تعداد فعالان این عرصه به ویژه حافظان را با رشد جدی مواجه کرد.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ده ها هزار حافظ قرآن کریم در کشور داریم، تصریح کرد: این تعداد حافظان که افتخار نظام اسلامی هستند به برکت انقلاب و با فعالیت موسسات و خانه های قرآن و جلسات آموزشی کارآمد پدید آمده اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه آسیب هایی نیز طی این سال ها در حوزه فعالیت های قرآنی داشته ایم،آموزش تک بعدی را یکی از اشکالات در حوزه آموزش قرآن برشمرد و گفت: از نگاه جامع در آموزش های قرآنی غافل بوده ایم که بی شک مشکلاتی را به همراه داشته است.

قره شیخلو با بیان اینکه آموزش های قرآن در حقیقت آموزش های اصول دینی است، تاکید کرد: آموزش های قرآنی باید رد سه بخش آموزش اصول اخلاقیات، احکام دین و قرآن باشد و تنها به آموزش قواعد قرآنی بسنده نشود.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با بیان اینکه فارغ التحصیلان علوم قرآنی باید بتوانند پاسخی جامع در برابر احکام دین و اخلاقیات داشته باشند، عنوان کرد: متاسفانه ساختارهای مختلف قرآنی در کشور باعث شده در حوزه قرآنی شاهد موازی کاری باشیم که زیبنده جامعه مزین به نام قرآن نیست.

وی با تاکید بر اینکه جامعه قرآنی باید نسبت به وظایف و تکالیف با حضور جدی در فعالیت های قرآنی اثرگذار باشد، یادآور شد: جامعه بیدار و پویای قرآنی نسبت به رویدادهای این حوزه از خود حساسیت نشان می دهد.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با بیان اینکه 95 درصد بودجه قرآنی سال گذشته پرداخت نشده است، گفت: بودجه قرآنی 200 میلیارد تومانی سال 96 نیز در مجلس به 100 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد درحالیکه در تمامی حوزه ها با افزایش بودجه مواجه بودیم اما کاهش بودجه قرآنی هیچ عکس العملی از سوی مسئولین به همراه نداشت.

قره شیخلو با اشاره به آتش به اختیاری در حوزه فرهنگ یادآور شد: جامعه قرآنی نیز باید آتش به اختیار باشند و در هر منطقه با راه اندازی مجموعه های فعال قرآنی هر چند کوچک، جامعه قرآنی کارآمد در سطح کشور داشته باشیم.

captcha