روند تدوین سند راهبردی آموزش و پژوهش عالی قرآن در نظام سلامت
کد خبر: 3623535
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
صالحی تشریح کرد:

روند تدوین سند راهبردی آموزش و پژوهش عالی قرآن در نظام سلامت

گروه سلامت: رئیس اداره پژوهش‌های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به تشریح روند تدوین سند راهبردی کمیسیون توسعه آموزش و پژوهش عالی قرآن در نظام سلامت پرداخت.

مهدی صالحی رئیس اداره پژوهش‌ مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، روند پژوهش‌های قرآن و سلامت این وزارت خانه را تشریح کرد.
وی اظهار کرد:  شورای عالی توسعه قرآنی یک سری برنامه‌ها و پیش‌بینی و وظایفی را در قالب کمیسیون آموزش و پژوهش عالی قرآنی در نظام سلامت را بر عهده ما گذاشته است؛ این کمیسیون قریب به 5 سال است تشکیل شده و مجموعه اقداماتی  که در بهداشت و درمان با محوریت قرآن کریم انجام می‌شود را ساماندهی می‌کند.
صالحی بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و تأکیداتی که در  کمیسیون خواهان انجام آن بودیم این بود که کمیسیون سند راهبردی خود را  در زمان تعیین شده تدوین کرده و کارگروه‌های مختلف کارهای خود از اعم از آموزشی، پژوهشی و ترویجی را در قالب این سند پیش ببرند.
وی ادامه داد: طی چند سالی که از شروع کمیسیون پشت سر گذاشتیم و در زمانی که در آن به سر می‌بریم کمیسیون پیشنویس‌هایی را در حوزه آموزش عالی، پژوهش و تبلیغ آمده کرده و در حال حاضر تنها یکی از این پیشنویس‌ها به تصویب اعضا رسیده است.
رئیس اداره پژوهش مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت بیان کرد: فعالیت‌های کمیسیون توسعه آموزش و پژوهش عالی نیاز به تدوین سند دارد از سویی همزمان به مطالعات پشتیبان و تحقیقات زمینه‌ای به صورت دقیق دارد، چرا که فعالیت‌ها و خروجی آن به صورت مستقیم به سلامت و زندگی روزمره مردم ارتباط داشته لذا خروجی آن به تصمیم‌های ما و استقرار این کمیسیون ارتباط پیدا می‌کند.
وی تأکید کرد: در این چند ساله  تلاش مسئولان مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت بر مسیر تدوین سند متمرکز بود تا بتوان مسیر فعالیت‌های قرآنی را هموار کرد.
صالحی یادآور شد: زمانی تلاش ما این بود که این سند به تدوین برسد و زمانی دیگر هم به ویژه در این اواخر با الگو گرفتن از مابقی کمیسیون‌ها و با مشورت و راهنمایی صاحب نظران با تشکیل چند کارگروه تخصصی پیشنویس سند راهبردی چند کارگروه کمیسیون راهبردی توسعه آموزش و پژوهش عالی قرآنی در نظام سلامت را تدوین کردیم. اگر قرار باشد این کار شکل بگیرد باید بسیار دقیق‌، علمی‌تر و با مطالعات پشتیبان کاربردی‌تر که به پژوهش‌های دقیق تری منجر می‌شود.
این مقام مسئول بیان کرد: کاری که اخیراً در وزارت بهداشت انجام شده است با توجه به اشکلاتی که خود به آن می‌گرفتیم نهایتا به این نتیجه رسیدیم که نهایتاً سند راهبردی که قرار است فعالیت‌های وزارت بهداشت را در این حوزه قرآن را سامان دهد نیازمند یک‌سری کارهای مقدماتی است.

captcha