برج آزادی در دهه کرامت، میزبان هنر مشبک اسلامی است
کد خبر: 3623678
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

برج آزادی در دهه کرامت، میزبان هنر مشبک اسلامی است

گروه هنر: در دهه کرامت آثار مشبک استاد اکبر صوتی در نمایشگاه برج آزادی به نمایش در آمده است.

ندا علاقه‌مند، مسئول روابط عمومی برج آزادی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره فعالیت‌ها اخیر برج آزادی در حوزه هنر، بیان کرد: اخیراً نمایشگاهی از آثار استاد اکبر صوتی در نگارخانه این برج برپا شده که در آن زیبایی‌های هنر مشبک به نمایش درآمده است.

وی افزود: این نمایشگاه که آثار نمایش در آمده در آن در حوزه هنرهای اسلامی است، از سوم مردادماه افتتاح شده و تا 17 مردادماه دائر است. استاد اکبر صوتی از جمله هنرمندانی است که در حوزه هنر اسلامی سابقه فراوان دارد و بیش از 50 سال در این هنر (مشبک) مشغول کار است.

مسئول روابط عمومی برج آزادی تاکید کرد: این نمایشگاه با هدف گرامیداشت دهه کرامت بر پا شده است، البته برج آزادی در تمامی مناسبت‌های مذهبی در بخش‌های مختلف هنر، نمایشگاه بر پا می‌کند تا به‌نوعی هم از هنر دینی حمایت شود هم هنرمندانی که در این عرصه مشغول فعالیت هستند کارشان بهتر دیده شود.

وی در پایان این گفت‌وگو اعلام کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از 3 تا 17 مرداد همه روزه بجز شنبه‌ها از ساعت 9 تا 18 از این نمایشگاه بازدید کنند.

یادآور می‌شود، استاد اکبر صوتی تا اخذ دیپلم در دانش‌سراي مقدماتي به طور متفرقه به تحصيل ادامه داد، سپس دانش‌سراي مقدماتي را به پایان برد و آموزگار شد و در حال حاضر معلم بازنشسته آموزش و پرورش است. اولين اثر استاد طراحي و اجراي چهره خيام بود و از آن پس تا کنون تعداد بي‌شماري ار آثار استاد در 30 نمايشگاه در سطح ایران و جهان در معرض دید هنردوستان قرار گرفته است.

در آثار استاد صوتي مضامين مذهبي و اسلامي نقش اصلي را دارند. شايد اعجاز و قدرت آفرينندگي اين هنرمند در همين است که مایه‌های سنتي مذهبي و ملي را در سطح جهاني تبيين می‌کند. ساختار آثار استاد صوتي ازنظر فرم و قالب متکي بر يکپارچه بودن کار با حداقل اتصال اضلاع بر سطح چوب است و از نظر محتوا انتقال مضامين ديني و ملي و عرفان ايراني است.
captcha