دلیجان به عنوان پایلوت گردشگری عراق عجم معرفی شود
کد خبر: 3623750
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
حسینی:

دلیجان به عنوان پایلوت گردشگری عراق عجم معرفی شود

گروه اقتصادی: سرپرست معاونت گردشگری اداره‌كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در جلسه سرمایه گذاری توسعه گردشگری استان‌های قم، اصفهان و مرکزی شهر دلیجان را به عنوان پایلوت گردشگری بین استان‌های محور عراق عجم پیشنهاد داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی، حسن حسینی، سرپرست معاونت گردشگری اداره‌كل میراث فرهنگی، در جلسه تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری کارگروه توسعه گردشگری استان‌های قم، اصفهان و مرکزی كه با حضور نمایندگان ادارات كل و برخی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و هتلداران شاخص سه استان برگزار شد گفت: ایجاد تأسیسات گردشگری و بهره‌برداری از آنها و فراهم آوردن هزاران فرصت شغلی پایدار، عمده فعالیت‌هایی هستند که گردشگری و سرمایه گذاری در افق چشم انداز1404 در اقتصاد ایران را فراهم می‌کنند، از این رو چشم انداز روشنی در انتظار گردشگری کشور وجود دارد. در این راستا و در مسیر تحقق سند چشم انداز، استان مركزی به عنوان قطب مهم صنعت كشور آمادگی پرداختن به گردشگری صنعتی را با توجه به پتانسیل‌های موجود دارد.
حسینی افزود: استان مركزی به دلیل داشتن روستاهای هدف گردشگری با شرایط وی‍ژه و همچنین قابلیت‌های بالقوه گردشگری آماده تعامل با دو استان هم جوار برای بالفعل كردن این پتانسیل‌هاست و در این خصوص زیر ساخت‌هایی باید در هر سه استان ایجاد شود تا این تعاملات به بهترین شكل به انجام برسند. همچنین اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه مسافرها یكی دیگر از پتانسیل‌های موجود در استان است كه در خصوص آنها آماده همكاری با سرمایه‌گذاران هستیم.
وی ادامه داد: در خصوص حوزه صنایع دستی نیز بستر برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و بازارچه‌ها، با محوریت معرفی توانمندی‌ها و آثار دو استان قم و اصفهان، از طرف اداره‌كل میراث فرهنگی استان مركزی فراهم است و با آغوش باز پذیرای عزیزان هستیم تا قدمی مهم و مستمر در تعامل بین سه استان برداشته باشیم.
حسینی با تشریح موقعیت جغرافیایی سه استان و نیاز برای ایجاد مركز ثقل در حوزه گردشگری و تعاملات بین استانی گفت: پیشنهاداتی در خصوص مصوبات جلسه داریم كه مهم‌ترین آنها ایجاد پایلوت گردشگری بین استانی است و به دلیل موقعیت شهر دلیجان که هم مرز سه استان است، پیشنهاد معرفی شهر دلیجان به عنوان پایلوت گردشگری سه استان محور عراق عجم را ارائه می‌كنیم.
وی در پایان با تاکید بر حضور موثر سرمایه گذاران بخش خصوصی و سمن‌های گردشگری ابراز امیدواری كرد: با همكاری بین ادارات كل، سازمان‌های مردم نهاد و همچنین مشاركت حداكثری بخش خصوصی، به زودی شاهد جذب روز افزون گردشگران در سه استان به عنوان قطب گردشگری ناحیه مركزی ایران باشیم.
captcha