افتتاح صحن حضرت معصومه(س) در حرم احمدی/ احداث مجتمع رفاهی زائران
کد خبر: 3623776
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۲

افتتاح صحن حضرت معصومه(س) در حرم احمدی/ احداث مجتمع رفاهی زائران

گروه اجتماعی: طی آئینی و همزمان با ایام فرخنده دهه کرامت صحن حضرت معصومه(س) حرم مطهر شاهچراغ(ع) به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، همزمان با ایام فرخنده دهه كرامت، مراسم افتتاح و بهره برداری از صحن حضرت معصومه(س) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) عصر پنجشنبه، 5 مردادماه جاری در این صحن مطهر با حضور خادمان حرم‌های مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(ع) و حضرت شاهچراغ(ع) و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

احمدرضا دستغیب، دبیر هیئت امنای آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) در این مراسم با یادآوری اینکه کلنگ احداث این صحن در آبا‌ن‌ماه سال 95 به زمین زده شد، گفت: این مجموعه قبلا ورودی آستان مقدس از ضلع جنوبی بود که 70 درصد از رفت و آمد زائران حرم مطهر از این قسمت صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به دلیل حجم تردد این بخش، پیش از این مشکلات فراوانی در رفت و آمد زائران در این بخش وجود داشت، گفت: بحمد الهی کار تملک و آزادسازی و تسطیح این مجموعه صورت گرفت.

اشاره به عملیات احداث صحن

دستغیب ادامه داد: پیش از این مساحت این قسمت یک هزار و 200 متر مربع بود اما بعد از کار تملک و تسطیح 6 هزار و 300 متر مربع فضای مربع به این صحن اختصاص یافت که به زیربنای آن یک هزار و 300 مترمربع اختصاص یافته است.

دبیر هیئت امنای آستان مقدس شاهچراغ(ع) با یادآوری اینکه این صحن به منظور تسهیل رفت و آمد زائران و تامین امنیت آنان احداث شده است، گفت: تمام کارهای این صحن اعم از معماری، کاشی‌کاری، طراحی و خطاطی در کارگاه‌های شیراز انجام شده است و این کار به عنوان نمونه در تمام اطراف حرم نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

وی اعتقاد دارد که احداث این صحن موجب می‌شود که در هنگام شلوغی حرم مطهر مشکلی در تردد زائران به وجود نیاید و سپس افزود: ساعت‌ها کار علمی و تجربی برای احداث این صحن صورت گرفته است.

طرح كنونی توسعه حرم شاهچراغ(ع) با شرایط فعلی سازگار نیست

وی در ادامه با اشاره به طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) بر این نکته تاکید کرد که شایسته است مشاورانی که برای پروژه‌های این طرح تدبیر می‌کنند خود در منطقه حضور داشته باشند و افزود: طرحی که برای توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) داده می‌شود با شرایط فعلی سازگار نیست، لذا طرح توسعه باید با تدبیر خاصی صورت گیرد.

تسهیل راه‌های دسترسی به حرم نیازمند اهتمام تمام مسئولان است

دستغیب با بیان اینکه ترافیک سنگین اطراف حرم مطهر حکایت از سختی دسترسی زائران به حرم دارد، گفت: باید اراده جدی باشد تا راه‌های دسترسی به حرم مطهر آزاد شود و این مسئله نیازمند اهتمام تمام مسئولان است.

احداث مجتمع رفاهی زائران در ضلع غربی

دبیر هیئت امنای آستان مقدس شاهچراغ(ع) اظهار کرد: بعد از افتتاح این مجموعه، مجتمع رفاهی زائران در ضلع غربی و پارکینگ طبقاتی حرم مطهر را در دستور کار قرار گرفته است که به دقت انجام خواهد شد.

وی همچنین این نکته را یادآور شد که حرم مطهر شاهچراغ(ع) یک سوم نیروی انسانی حرم‌های دیگر ایران اسلامی نظیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) داراست اما تمام مجموعه سومین حرم اهل بیت(ع) تمام توان خود را برای خدمت‌رسانی به زائران به کار می‌گیرند.

به كارگیری نیروهای نخبه در حرم

وی با بیان اینکه تلاش‌ها برای برون‌سپاری و به کارگیری نیروهای جوان در آینده نزدیک در حال انجام است، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر به‌کارگیری نخبگان و رتبه‌های ممتاز حوزوی و دانشگاهی، این مهم در دستور کار حرم مطهر شاهچراغ(ع) نیز قرار گرفته است و با این کار 40 سال آینده حرم مطهر تأمین خواهد شد.

captcha