واکنش به وقایع مسجدالاقصی کمتر از انتظار است/ دفاع از قدس؛ مسئولیتی همگانی
کد خبر: 3623920
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
صلاح زواوی در گفت‌و‌گو با ایکنا:

واکنش به وقایع مسجدالاقصی کمتر از انتظار است/ دفاع از قدس؛ مسئولیتی همگانی

گروه بین‌الملل: سفیر فلسطین در تهران با اشاره به جنایت‌های اخیر اسرائیل در قدس شریف گفت: واکنش جهان اسلام و سازمان‌های بین‌المللی به حوادث مسجدالاقصی کمتر از آنچه ما انتظار داریم، است.

واکنش به وقایع مسجدالاقصی کمتر از انتظار است/ اسرائیل باطل است پس به اذن خداوند شکست می‌خورد
صلاح زواوی، سفیر فلسطین در تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در ارتباط با تحولات اخیر فلسطین اظهار کرد: نام ما امت شهادت است و بیش از صد سال است که در میدان جهاد هستیم.
وی با بیان این که مسجدالاقصی قبله نخست مسلمانان، محل معراج پیامبر(ص) و مکانی است که حضرت مهدی(عج) به اذن خداوند در آن نماز می‌خواند، تأکید کرد: وظیفه ماست که با همه توان خود و با هر وسیله‌ای از مسجدالاقصی دفاع کنیم.
زواوی با بیان اینکه ما معتقدیم رژیم صهیونیستی توسط دولت آمریکا حمایت می‌شود، تصریح کرد: این رژیم می‌خواهد تجربه حرم ابراهیمی در شهر الخلیل را بار دیگر تکرار و مسجدالاقصی را تقسیم زمانی و مکانی کند.
اسرائیل باطل و به قول ایرانی‌ها جعلی است
وی افزود: اسرائیل باطل است پس به اذن خداوند متعال شکست می‌خورد. اسرائیل تجاوزگر، اشغالگر و به قول ایرانی‌ها جعلی است و انشاء‌الله به زودی شکست خواهد خورد.  
صلاح زواوی با بیان این که واکنش سازمان‌های بین‌المللی در ارتباط با حوادث مسجدالاقصی کمتر از آنچه ما انتظار داریم است، گفت: ما انتظار داشتیم در همه جهان اسلام در قبال آنچه در قدس رخ می‌دهد، تظاهرات انجام شود و این رژیم مورد تهدید قرار گرفته و اقدامات متعددی در فلسطین و خارج از این کشور علیه آن صورت گیرد.
سفیر فلسطین در تهران ادامه داد: همه جهان اسلام باید امروز در دفاع از قدس به مردم فلسطین بپیوندند و اگر امروز و فردا این اتفاق نیفتد، حسرت و پشیمانی نصیب آنها می‌شود.
امت اسلام به پا خیزد
وی در پایان گفت: من به امت اسلامی می‌گویم از خواب بیدار شوید. همه باید به دفاع از قدس بپردازند و هر کسی در حد توان خود با سلاح گرم و سرد باید برای نابودی این رژیم به پا خیزد.
گفتنی است، جنایت‌های اسرائیل علیه فلسطینیان در مسجدالاقصی ادامه دارد و این رژیم پس از ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در مسجدالاقصی برای دو هفته پیاپی و در نهایت برچیدن گیت‌های امنیتی الکترونیکی، دیروز، ششم مردادماه ورود مردان کمتر از ۵۰ سال را به این مسجد ممنوع اعلام و تمامی مسیرهای منتهی به بخش قدیمی شهر قدس را مسدود کرد.
دیروز همچنین تنش میان فلسطینی‌ها و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در اطراف مسجدالاقصی در بخش قدیمی شهر قدس ساعت‌ها ادامه داشت و در این درگیری‌ها 13 فلسطینی زخمی شدند و  در شهرکی در جنوب بیت لحم نیز یک تن به شهادت رسید.
captcha