جهاددانشگاهی نقطه اطمینان‌بخش توسعه علمی و فرهنگی استان است
کد خبر: 3624062
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
مدیرکل ارشاد قم:

جهاددانشگاهی نقطه اطمینان‌بخش توسعه علمی و فرهنگی استان است

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با بیان اینکه ثابت شده بهره گیری از ظرفیت غنی جهاد دانشگاهی در کنار دستگاه ای اجرایی، نتیجه کار را موفق تر می کند، گفت: بی شک با محوریت جهاد دانشگاهی می توانیم برنامه های خوبی برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و پرداختن به تولید و اشتغال داشته باشیم.

سید موسی حسینی کاشانی در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، ضمن تبریک سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: یکی از نهادهایی که شاکله اصلی خود را از ابتدا تا کنون حفظ و سیاست های خود را مصرانه دنبال کرده، جهاد دانشگاهی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شاید برخی قسمت ها در طول زمان از اهداف اصلی خود دور شدند اما جهاد دانشگاهی با تمرکز بر سیاست های کاری خود، به نتایج روشنی دست پیدا کرده و یکی از نهادهای با سابقه درخشان در کشور است.
وی افزود: ظرفیت خوب جهاد دانشگاهی، دانشجویان با انگیزه هستند که با فرصتی که جهاد برای آنها ایجاد کرده است، در زمینه های مختلف فعالیت می کنند و خود را بروز و ظهور می دهند.
حسینی کاشانی اضافه کرد: فعالیت های نو و بنیادین جهاد از دسته کارهایی است که فقط از همین مجموعه برمی آید و در کشور مشابهی برایش نمی بینیم؛ باید به همه دست اندرکاران فعال در مجموعه جهاد خداقوت گفت و امیدواریم روز به روز به اهداف تعیین شده نزدیک تر شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با بیان اینکه لازم است دستگاه های اجرایی بیش از پیش از ظرفیت جهاد دانشگاهی استفاده کنند، اظهار داشت: ثابت شده اگر در برنامه های مختلف از ظرفیت غنی جهاد در کنار دستگاه های اجرایی استفاده شود، نتیجه کار موفق تر و بهتر جلوه می کند.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به عنوان مجموعه ای که می تواند با بهره مندی از دانش روز و با استفاده از پژوهش های کاربردی، برنامه ریزی های گوناگون در دستگاه های اجرایی مختلف  را تقویت کند.
حسینی کاشانی با اشاره به شعار سال، عنوان کرد: با توجه تاکید مقام معظم رهبری در نامگذاری چند سال اخیر به بحث اقتصاد مقاومتی که نشان از اهمیت این مسئله دارد، خوشحال هستیم که جهاددانشگاهی استان قم پیش قدم پرچمداری بحث اقتصاد مقاومتی در استان شده است، بی شک با محوریت جهاد دانشگاهی می توانیم برنامه های خوبی برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و پرداختن به تولید و اشتغال داشته باشیم.
وی در ادامه عملکرد خبرگزاری های ایسنا و ایکنا (وابسته به جهاد) را مثمر ثمر ارزیابی کرد و گفت: به عنوان یک مخاطب توقع دارم ایسنا خود را درگیر اخبار سیاسی نکند چراکه از ایسنا مطالبه پرداختن به نقاط کمتر پرداخته شده، وجود دارد؛ بحث‌هایی نظیر علم و فن آوری، مطالعه و پژوهش و ... مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تصریح بر اینکه اگر خبرگزاری ها اولویت اول خود را تعریف کنند، بسیار موفق تر خواهند بود، اظهار داشت: ایسنا با بیشتر و بهتر پرداختن به مباحث فناوری و اطلاعات می تواند به مرجع اصلی و غالب در این حوزه تبدیل می شود.
captcha