پیشرفت بیش از 97 درصد پروژه 72 تن
کد خبر: 3624620
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

پیشرفت بیش از 97 درصد پروژه 72 تن

گروه جامعه: مدير‌عامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به اينکه شبستان و دو سالن اجتماعات چند منظوره مسجد 72 تن آماده بهره‌برداري است، گفت: اين مسجد به عنوان نخستين مسجد شاخص در مبادي ورودي تهران محسوب می‌شود و قرار است، به زودی افتتاح شود.

علیرضا جعفری، مدير‌عامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه مسجد 72 تن شامل دو شبستان ويژه آقايان و بانوان است، گفت: در راستاي سياست‌های فرهنگي و مذهبي شهرداري تهران احداث مسجدي در مدخل ورودي غربي شهر تهران در دستور کار شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران قرار گرفته است.

مدير‌عامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران ادامه داد: اين مسجد به عنوان نخستين مسجد شاخص در مبادي ورودي تهران محسوب می‌شود که مرداد ماه افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت 97 درصدی پروژه اشاره کرد و افزود: شبستان‌ها و محوطه بیرونی مسجد 72 تن آماده بهره‌برداری شده است.

جعفری به برخی از امکانات این مسجد اشاره کرد و گفت: علاوه بر شبستان‌ها، دو سالن اجتماعات مختص آقایان و خانم‌ها و همچنین فضاهای آموزرشی نیز از دیگر ویژگی‌های این مسجد به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه این مسجد ظرفیت 650 نفر نمازگزار را دارد‌، بیان کرد: در این پروژه از آخرین تکنولوژی سیستم تهویه هوا استفاده شده است.

مديرعامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران با تاکيد بر اينکه ترکيب معماري مدرن و سنتی از شاخصه‌هاي اين پروژه به شمار مي‌آيد، تصریح کرد: گنبد سفید و مدرن از شاخصه‌های این مسجد است.

جعفری تصریح کرد: با توجه به اهمیت پروژه به لحاظ ملی و مذهبی و قرارگیری در مجاورت میدان آزادی و ورودی غربی شهر تهران به کارگیری فناوری های روز و مصالح مقاوم و متناسب با برج آزادی جهت اجرای نمای ساختمان در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار دارد. البته این مسجد دارای قابلیت ارائه خدمات شبانه روزی به مخاطبان از اقصی نقاط کشور را دارد.

captcha