آغاز ثبت نام عتبات عالیات در گیلان از شهریور 96
کد خبر: 3624632
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
مدیر حج و زیارت گیلان خبر داد:

آغاز ثبت نام عتبات عالیات در گیلان از شهریور 96

گروه اجتماعی: فعال با بیان اینکه ثبت نام عتبات عالیات ویژه ایام اربعین از شهریورماه 96 آغاز می شود، گفت: امسال نیز در صدد هستیم تا کنسولگری موقت عراق در رشت را فعال کنیم.

حسن فعال، مدیر حج و زیارت استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به وضعیت اعزام زائران به عتبات عالیات، اظهار کرد: سال گذشته حدود 19 هزار زائر گیلان به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی از اعزام بالغ بر 18 هزار نفر زائر گیلانی در ایام اربعین حسینی خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته حدود 3 هزار زائر گیلان اربعین به صورت هوایی به عتبات عالیات اعزام شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه زائران گیلانی ویزای خود را از کنسولگری موقت عراق در رشت دریافت کردند، گفت: از طریق این کنسولگری برای 5 هزار زائز قزوینی نیز ویزا صادر شد.

فعال با بیان اینکه ثبت نام عتبات عالیات ویژه ایام اربعین از شهریورماه 96 آغاز می شود، افزود: متقاضیان ثبت نام می توانند جهت دریافت ویزا به کنسولگری های دائمی عراق در مشهد، کرمانشاه، خوزستان و تهران مراجعه کنند.

مدیر حج و زیارت گیلان با تصریح بر اینکه ثبت نام همانند سال گذشته از طریق سامانه سماح صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: امسال نیز در صدد هستیم تا کنسولگری موقت عراق در رشت را فعال کنیم و زائران در رشت ویزا بگیرند.

captcha